Config.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,
Dit gaat over de opstart diskette van win98. Er moet een config.sys bestand bijstaan. Die zit er bij niet bij (ik heb wel de versie die guus ook bedoelt gebruikt). Kan iemand die hier posten. Zodat ik hem erbij kan doen?
Het kan zijn dat de verkeerde driver voor de cd-rom-drive van de opstartdiskette geladen wordt. Maar op die diskette staan nog drie andere drivers. Open de opstartdiskette in Windows Verkenner. Er staan 4 drivers op: Cd1.sys, Cd2.sys, Cd3.sys en Cd4.sys. Standaard wordt Cd1.sys geladen. Hiervoor zorgt het bestand Config.sys, dat je daar ook ziet staan. Om te zorgen dat er een ander driver wordt geladen, open je het bestand Config.sys in Kladblok. Je ziet dan het volgende: DEVICE=HIMEM.SYS /testmem:off FILES=30 BUFFERS=20 DEVICE=cd1.SYS /D:banana rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1f0,14 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:170,15 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:170,10 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1e8,12 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1e8,11 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:168,10 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:168,9 LASTDRIVE=Z Verander hierin elke cd1.sys in cd2.sys en sla het bestand weer op. Wanneer je nu opnieuw opstart wordt driver Cd2.sys geladen. Werkt dat nog niet dan kun je hetzelfde doen voor drivers Cd3.sys en Cd4.sys. Guus.

BVD

Mods: sluit deze niet want dit gaat ergens anders over dan wat ik eerst had gevraagt!

Het wordt zo wel een zooi met al je vragen. In je vorige vraag heb je het ook over je config.sys en geeft guus aan wat je dient te doen

Geplaatst door Rimsic
Hey,
Dit gaat over de opstart diskette van win98.
Je hebt nu zo'n 6 vragen lopen over één en hetzelfde onderwerp.
Als je net zo chaotisch met die handleiding omgaat als hier met je vragen, begrijp ik wel waarom het niet werkt. :rolleyes:
Alle problemen die ik hier tot nu toe heb gezien i.v.m. die handleiding waren te wijten aan ofwel het gebruik van de verkeerde opstartdiskette ofwel doordat men domweg de instructies niet goed uitvoert.

Ga s.v.p. door in dit topic en open niet nog meer nieuwe vragen.

Guus.

Laatst bewerkt:
ej ik zal jullie het zooitje is uitleggen,

IK!!! gebruik de goede opstart diskette

IK!!! ga niet rotzooierig om met die handleiding ik volg de instructiess!!!!!!!!!!!!

IK!!! heb dat bestand gedownload maar geen config.sys!!!!!

EN DAT IS DUS MIJN VRAAG, OF IEMAND DIE MIJ KAN STUREN. EN ALS IK VERDER GA OP EEN ANDER TOPIC, ZIET NIEMAND HET!

Geplaatst door Rimsic
EN DAT IS DUS MIJN VRAAG, OF IEMAND DIE MIJ KAN STUREN. EN ALS IK VERDER GA OP EEN ANDER TOPIC, ZIET NIEMAND HET!
Ik heb het bestand in je andere topic toegevoegd, maar begrijp van Guus, dat je het niet kunt gebruiken.

PS laat de Caps-lock uit, als je wat typed.;)

Geplaatst door Rimsic
IK!!! heb dat bestand gedownload maar geen config.sys!!!!!
Tja, ik weet niet WAT je dan fout doet, maar dat bestand hoort er toch echt bij te staan: klik.

Nogmaals: ga even terug naar dit topic. Download daar het bestand boot98.zip, pak het uit en kopiëer de bestanden naar een lege, geformatteerde diskette. Je hebt dan in ieder geval de goede opstartdiskette.

Ik raad je aan om met die diskette even opnieuw te beginnen - partities verwijderen, nieuwe maken en formatteren. Met de juiste diskette moet dit probleemloos werken, evenals de installatie van Windows daarna.

Guus.

Laatst bewerkt:
btw - wie gaat hier verder in dit topic? :eek: Dat zijn toch echt jullie

Mogelijkheid om hier verder te gaan is er niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan