Hey,
Dit gaat over de opstart diskette van win98. Er moet een config.sys bestand bijstaan. Die zit er bij niet bij (ik heb wel de versie die guus ook bedoelt gebruikt). Kan iemand die hier posten. Zodat ik hem erbij kan doen?
BVD
Mods: sluit deze niet want dit gaat ergens anders over dan wat ik eerst had gevraagt!
Dit gaat over de opstart diskette van win98. Er moet een config.sys bestand bijstaan. Die zit er bij niet bij (ik heb wel de versie die guus ook bedoelt gebruikt). Kan iemand die hier posten. Zodat ik hem erbij kan doen?
Het kan zijn dat de verkeerde driver voor de cd-rom-drive van de opstartdiskette geladen wordt. Maar op die diskette staan nog drie andere drivers. Open de opstartdiskette in Windows Verkenner. Er staan 4 drivers op: Cd1.sys, Cd2.sys, Cd3.sys en Cd4.sys. Standaard wordt Cd1.sys geladen. Hiervoor zorgt het bestand Config.sys, dat je daar ook ziet staan. Om te zorgen dat er een ander driver wordt geladen, open je het bestand Config.sys in Kladblok. Je ziet dan het volgende: DEVICE=HIMEM.SYS /testmemff FILES=30 BUFFERS=20 DEVICE=cd1.SYS /D:banana rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1f0,14 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:170,15 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:170,10 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1e8,12 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:1e8,11 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:168,10 rem DEVICE=cd1.SYS /D:banana /P:168,9 LASTDRIVE=Z Verander hierin elke cd1.sys in cd2.sys en sla het bestand weer op. Wanneer je nu opnieuw opstart wordt driver Cd2.sys geladen. Werkt dat nog niet dan kun je hetzelfde doen voor drivers Cd3.sys en Cd4.sys. Guus.
BVD
Mods: sluit deze niet want dit gaat ergens anders over dan wat ik eerst had gevraagt!