Configmg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Hoi Allemaal,

Elke week start ik mij laptop op in de veilige modus om bijv. "tvdebug" (zonealarm pro als firewall) te verwijderen en om via compaq support de defragmentatie en schijfcontrole uit te voeren.
Daarna herstart ik de pc en voor het eerst liep het vast met de opstartprocedure (na het scherm windows 98 bleef het hangen) en als ik na enkele minuten met control-alt delete toetsen werkte, kreeg ik het scherm met de volgende mededeling/waarschuwing: "tijdens de initialisatie van apparaat CONFIGMG: beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten".

Ik dacht dat het een eenmalige fout was, maar telkens als ik uit de veilige modus daarna de pc wil opstarten, krijg ik dit euvel. Oké; nadat ik de pc heb uitgezet en na een paar tellen weer aan, start de pc wel weer goed op, maar toch..... een beetje vreemd allemaal of niet ?

Ik wacht jullie reacties en tips af en bedankt alvast voor de moeite

Deze fout kan ook optreden als de APM-instelling in het BIOS onjuist is. Gebruik de volgende procedure om het APM-probleem op te lossen: 1. Start de computer op in de veilige modus.
2. Klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
3. Klik op het tabblad Apparaatbeheer in het dialoogvenster Eigenschappen voor systeem.
4. Klik op het plusteken ( + ) naast Systeemapparaten .
5. Dubbelklik op Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer .
6. Klik in het dialoogvenster Eigenschappen voor Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer op het tabblad Instellingen.
7. Schakel het selectievakje APM 1.0-modus forceren in en klik op OK.
8. Start de computer opnieuw op in de normale modus.

[met de groeten van Bill Gates/MS]

Hoi,

Ik heb de stappen 1 (veilige modus) t/m 4 kunnen uitvoeren, maar pt.5 Ondersteuning etc. komt bij mij als deze omschrijving niet voor....... dus 5 t/m 8 niet kunnen doen.

Deze fout kan ook optreden als de APM-instelling in het BIOS onjuist is. Gebruik de volgende procedure om het APM-probleem op te lossen: 1. Start de computer op in de veilige modus.
2. Klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
3. Klik op het tabblad Apparaatbeheer in het dialoogvenster Eigenschappen voor systeem.
4. Klik op het plusteken ( + ) naast Systeemapparaten .
5. Dubbelklik op Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer .
6. Klik in het dialoogvenster Eigenschappen voor Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer op het tabblad Instellingen.
7. Schakel het selectievakje APM 1.0-modus forceren in en klik op OK.
8. Start de computer opnieuw op in de normale modus.

[met de groeten van Bill Gates/MS]

Naschrift: ik heb op mijn laatste reactie (deel vd stappen niet kunnen uitvoeren etc) geen verdere reactie ehad. Wie kan mij verder helpen...??

Status

Goede morgen,

Vanuit Helpmij is gevraagd naar de status van mijn vraag.
Die is niet opgelost; Een deel v/d stappen, beschreven door Erpcity, heb ik niet kunnen uitvoeren op mijn pc.:confused:

Aangezien ik 't zelfde euvel ondervind, en dezelfde vraag heb gesteld...

Ik kan in de beschreven methode van veilige modus niet naar punt 5 gaan.
M'n windows98 geeft de een bordje met : eigenschappen Systeem => algemeen systeem.
In de normale modus kan ik wel verder, maar dan vind ik geen => ondersteuning voor geavanceerd energie beheer.
Wel veel andere opties, die ik allemaal ben afgegaan, maar ik kan geen APM 1.0 modus forceren.

Dus 't zelfde als Alphonse...
Status niet opgelost.
:(

De gegeven optie was er één uit de Microsoft Knowledgebase en je zou zeggen dat ze bij MS zouden moeten weten hoe hun eigen programma afloop is.... vandaar dat het me bevreemd dat niemand verder komt dan stap 4....

Uitgangspunt bij de beantwoording is dat het systeem het "gisteren" nog perfect deed, er verder niets gewijzigd is, behalve een register cleanup en een defragmentatie, en dat vervolgens deze fout kwam....? [is dat het juiste uitgangspunt?]... In dat geval vallen een aantal andere mogelijkheden af....

Deze fout wordt veroorzaakt door het feit dat Win98 er bij het opstarten niet in slaagt om de juiste grootte van het geheugen vast te stellen.... er lopen dus vvor Win98 een paar dingen "te snel" voorbij om ze vast te stellen.... Een gegeven oplossing is een BIOS update [vind ik raar, waarom zou je zoiets risicovol doen als het voorheen prima werkte] of om in het BIOS het L2 cache van de processor uit te zetten [dat kun je wel proberen als jouw bios die mogelijkheid heeft].... Kijk verder of zowel de processorsnelheid als de geheugensnelheid goed ingegeven staan....

Register cleanup hebben ook altijd een bepaald risico, mogelijk is er iets te veel gecleaned..

Google eens met "error configmg" en je krijgt talloze "lotgenoten" en oplossingen die bij de één wel en bij de ander totaal niet werkten...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan