Configuratie Avast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Weet iemand hoe je een tijd en dag kan instellen om atomatisch te scannen in het virusprogramma Avast!?

plan opstart scan

rechtse muisklik op avast in tray.
start avast!antivirus.
links op dat pijltje(menu) klikken.
kies dan voor: plan opstart scan.

:)

Maar dan scant ie dus als je opstart? En hoe stel je dan een andere tijd in, bijv. dagelijks om 18.00 uur?

Als ik dit doe sluit ie gelijk af en gaat ie scannen maar ik wil het instellen zodat ie automatisch elke dag om 18.00 uur begint met scannen. Waar moet dat dan?

Geplaatst door Jessy27
Maar dan scant ie dus als je opstart? En hoe stel je dan een andere tijd in, bijv. dagelijks om 18.00 uur?

Jessy27,
Zo doe je dat: Ga in de windows verkenner naar C-windows-tasks en klik daar op "add scheduled task". Je krijgt dan een wizzard en alles wijst zich vanzelf dan.

Suc6

Sorry Saldos, maar dat werkt niet, er gebeurt niks op de ingestelde tijd.........

Jessy27,
Ga naar start-configuratiescherm-systeem beheer-services-en kijk of "task scheduler" op automatisch staat. Zo niet dan moet je rechts klikken en op automatisch zetten en klik daarna op "starten".
Dan moet het wel lukken.

wachtwoord

Ik weet waarschijnlijk al wat het is: Ik moet een wachtwoord aan mijn gebruikersnaam/beheerder instellen anders kan je de taakplanner blijkbaar niet gebruiken. Maar aangezien ik net dagen bezig geweest ben met het instellen van mijn draadloos netwerk (wat nu gelukkig werkt!) durf ik eigenlijk niets te gaan veranderen, of weet iemand misschien wat ik dan weer anders in moet stellen als ik op beide pc's een wachtwoord in stel om in te loggen?

Dat is heel makkelijk. Zo doe je dat: Ga naar configuratiescherm-gebruikersaccounts-klik op jouw account en klik op wachtwoord instellen-zet je wachtwoord er 2x in en dat is alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan