configuratie firewall meerdere computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonia60

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb op mijn hoofdcomputer de firewall van de router uitgezet, omdat ik geen email meer binnen kreeg en daar zonealarm opgezet.
Dit werkt goed.
Op de andere computer, een oudje met maar heel weinig schijfruimte, is de firewall van de router nu ook uitgeschakeld.
Mijn vraagje is, is het mogelijk om per computer, de firewall van de router aan/uit te zetten zonder dat ik op de oude computer zonealarm o.i.d. installeer?
Op dat oudje komt nog al wat rommel binnen, waar we niet om vragen.

Normaal is het in de routers firewall uit of aan. Wat jij wilt is een firewall die per poort van je router te regelen is. Dit lijkt me lastig, met een zeer professionele waarschijnlijk wel.

Wat ik me afvraag is het volgende .
Je wilt de router per poort definieren, maar dan kun je toch net zo goed zorgen dat je mail er weer doorheen kan.

Ander punt is natuurlijk waarom installeer je ZA niet op het oude exemplaar, zoveel ruimte en capaciteit vraagt dit ook weer niet.

Hallo Sigma,

Ik begrijp uit jouw antwoord dat het moeilijk is, om per poort te configureren. We hebben namelijk de goedkoopste router.
De oude computer wordt alleen gebruikt om te msn'en en outlook is daar ook niet op geinstalleerd. Dus mail ophalen is daar niet van toepassing.

Maar Ik ga proberen om zonealarm op dat oude bakkie te krijgen (is maar 512mb HD).

Wat ik me wel afvraag is, waarom ik de firewall van de router uit moet zetten om outlook-express te kunnen gebruiken. Dan heeft die firewall toch geen functie?

Ik ben nog niet zo bekend met routers, want we hebben hem nog geen week.

Hallo Jozo,

Zonealarm zelf neemt 3,5 mb in.
Ik bedoel de hardddisk van de oude computer, die is maar 512mb.
Dat is wel even schrikken denk ik.

Zou toch nog even goed in de handleiding kijken en de firewall van de router weer inschakelen.
Even kijken hoe je moet configureren en de boel loopt weer.
Ook goed wanneer je in de toekomst eens problemen zou krijgen, dan heb je in ieder geval meer kennis van je router en dat is altijd nuttig.

Sorry voor de late reactie,
maar ik had geen email gekregen ten teken dat er gereageerd was op mijn vraag.

Ik zal me wat verder verdiepen in de router en bedank jullie voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan