windoos
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2003
Hierbij wil ik jullie om raad vragen.
Het geval is dat ik op korte termijn iemand ga helpen met een nieuw systeempie. E.e.a. moet gericht zijn op professionele fotobewerking. Kwaliteit van beeld is eerste prioriteit.
Nu ben ik zelf niet bekend met de diverse professionele beeldbwerkingssoftware en dat zal misschien invloed hebben op de uiteindelijke configuratie?
Het budget is niet heel ruim, maar ik ben benieuwd tot hoever te komen valt met 1200-1500€
De monitor moet goed zijn, maarja daar zal ook wel een prijskaartje aan hangen? Dit hoeft geen plasmascherm of tft te zijn, mag gewoon crt. Iemand een tip?
Zelf dacht ik dat de volgende componenten wel geschikt zouden kunnen zijn:
Pentium 4 cpu
512mb geheugen (of meer?)
Moederbord met Granite Bay chipset? Of wellicht RDRAM moederbord?
Videokaart Matrox Parhelia, of wellicht..?
Dus graag jullie advies! Bvd.
Het geval is dat ik op korte termijn iemand ga helpen met een nieuw systeempie. E.e.a. moet gericht zijn op professionele fotobewerking. Kwaliteit van beeld is eerste prioriteit.
Nu ben ik zelf niet bekend met de diverse professionele beeldbwerkingssoftware en dat zal misschien invloed hebben op de uiteindelijke configuratie?
Het budget is niet heel ruim, maar ik ben benieuwd tot hoever te komen valt met 1200-1500€
De monitor moet goed zijn, maarja daar zal ook wel een prijskaartje aan hangen? Dit hoeft geen plasmascherm of tft te zijn, mag gewoon crt. Iemand een tip?
Zelf dacht ik dat de volgende componenten wel geschikt zouden kunnen zijn:
Pentium 4 cpu
512mb geheugen (of meer?)
Moederbord met Granite Bay chipset? Of wellicht RDRAM moederbord?
Videokaart Matrox Parhelia, of wellicht..?
Dus graag jullie advies! Bvd.