Configuratie niet aan te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotoboot

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Bij het aansluiten van een al wat oudere pc op een groot tv-scherm middels een vga-kabel kwam geen beeld, hoewel het grote scherm wel heel even het Windows 98 welkomscherm liet zien, maar daarna op zwart ging. De beeldschermresolutie moet kennelijk anders ingesteld worden (in dit geval op 1300 x 780 volgens de gebruiksaanwijzing bij het tv-scherm).
Maar:
Via Start > Configuratie > blijken alle opties die daar staan niet aanklikbaar, alsof ze beveiligd zijn of geblokkeerd, zelfs tijd/datum is niet te veranderen. Rechts klikken helpt ook niet.
Wie weet raad?

Nee, dat is juist niet het geval. Ze zijn gewoon helder blauw. Iemand anders zei me dat misschien de bevoegdheden op deze computer zijn beperkt. Ik ken dat van XP, maar kon dat ook al met Windows 98?
Dank voor je reactie,
Frank

Uuhm.. In beperkte mate met Win 98.

Je zult toch iets duidelijker moeten zijn.

Via Start > Configuratie > blijken alle opties die daar staan niet aanklikbaar, alsof ze beveiligd zijn of geblokkeerd

Nee, dat is juist niet het geval. Ze zijn gewoon helder blauw.

Wat is er precies wel grijs dan?

Sorry, de icoontjes in het configuratiescherm zijn of worden niet grijs. Ze reageren alleen simpelweg niet op aan- of dubbelklikken. Ook rechts klikken levert geen ander submenuutje op dan "Openen" of "Annuleren".

Ik heb overigens het oorspronkelijke probleem, namelijk dat ik de beeldschermresolutie niet kon wijzigen, wel voorelkaar gekregen door op het bureaublad rechts te klikken. Dat doet het wel, en zo kan je in elk geval alles wat met beeld en weergave te maken heeft, wijzigen.

Strange..

Laat met TweakUI bij het control panel alle items verwijderen, opnieuw opstarten, en weer toevoegen.

tweak_control_panel.JPG

Je kunt het virtuele stukje groente hier downloaden:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

Ga ik proberen. Zit TweakUI ergens in het systeem verstopt of kan ik dat makkelijk vinden?

Is het probleem ook niet op te lossen door rechts te klikken in het scherm en dan 'eigenschappen' te kiezen.
Bij mijn oude laptop kon ik daar de beeldscherm resolutie bijstellen als de vga-kabel aangesloten was op de TV-monitor en de TV aanstond. Ook de tweede vga-aansluiting kon daar ingesteld worden.

Met rechts klikken in het scherm heb ik het probleem van het instellen van de resolutie inderdaad kunnen oplossen. Die link werkt wel. Alleen het configuratiemenu wil niet, en daar heb ik nu van een ander op deze site een nuttige tip voor gekregen (Tweak UI) en die ga ik binnenkort uitproberen.
Dank voor je reactie,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan