Configuratie niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliano

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo iedereen,

Ik ben pas begonnen met C++ (console gedeelte) en ik moet zeggen het is vrij leuk om te doen. Ik kan nog niet veel, kan tot nu toe alleen maar een paar dingen zoals Beep(x,x), BlockInput en while()s.

Ik heb een klein console "programmatje" gemaakt, en heb hem gebuild met visual studio c++ 2008 van Microsoft. Als ik mijn bestandje test, doet hij het perfect. Maar als ik hem op een andere computer test of naar een vriend stuur, dan krijg je een foutmelding met "configuratie niet gevonden".. iets in die richting.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

-Gilliano

Heb je een release-build geprobeerd ? (ik heb op deze pc geen mvc++ geïnstalleerd, maar zal straks anders wel even op de desktop kijken)

Heb je een release-build geprobeerd ? (ik heb op deze pc geen mvc++ geïnstalleerd, maar zal straks anders wel even op de desktop kijken)

Ja ik heb release geprobeerd en debug build. Ik krijg in release een kleiner bestandje dan in de debug folder maar beide doen het niet op een andere pc.

Kan iemand mij trouwens het verschil tussen compileren en builden uitleggen? Want ze doen hetzelfde volgens mij...

Het feit dat het programma niet loopt komt doordat het .net 2.0 framework mist op de andere PC. Als je dit installeerd zou het probleem over moeten zijn.

als je build dan is compilen een van de dingen die je doet, je zet bij compilen bijvoorbeel de sourcecode om naar bytecode, tijdens builden gaat hij ook linken ( samenvoegen van librarys )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan