configuratie printerserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een printerservertje gekocht, een extendnet 2911b. Ik heb hem geinstalleerd en ingesteld, een ip gegeven, ik kan hem ook pingen, en op de configuratiepagina kan ik zien dat de printer online is en herkend wordt. Ook de clients heb ik ingesteld op de poort van de extendnet. Toch komen er geen prints uit. Als ik de printerque open blijven de prints erin staan. Als ik de printer lokaal aansluit, doe hij het prima.

Even aangenomen dat je op elke pc een netwerk printer hebt toegevoegd en het daarbij behorende netwerkadres hebt ingevuld??

Op elke pc heb ik aangegeven dat het om een netwerkprinter gaat, met als poort de extendnet.

vrije ruimte genoeg op de HD.

Ruimte genoeg op de hd. De prints gaan ook naar de printerque, maar ze komen er niet uit. De extendnet geeft aan dat er geen printjobs zijn geweest.

Geplaatst door bultje21

Waarvoor dat?

Als ie em lokaal aansluit kan ie wel printen..

In een netwerk moet je voor een que voldoende ruimte op je hd hebben, dat wil de printserver gewoon.
Lokaal aansluiten is heel wat anders.

Geplaatst door puppie

In een netwerk moet je voor een que voldoende ruimte op je hd hebben, dat wil de printserver gewoon.
Lokaal aansluiten is heel wat anders.

Elke pc in een netwerk? Hoeveel ruimte is dat dan minimaal?

niet elke pc maar de "server" die van ons moet minimaal 500 Mb vrije ruimte hebben.

je had het over een pc en niet een server. Ik dacht dat een printserver of de printer zelf geheugen had waar het in kwam. :S

Dan zie ik nie echt een voordeel van een printserver ten opzichte van een printer aansluiten op een pc die altijd ergens aanstaat...

het voordeel van een printserver is dat er niet een computer aan hoeft te staan om te printen.
deze printserver kan ook in een router zitten.

Geplaatst door puppie
het voordeel van een printserver is dat er niet een computer aan hoeft te staan om te printen.
deze printserver kan ook in een router zitten.
Jawel, hoe kan anders de vereiste ruimte op de hd aanwezig zijn als de server niet aanstaat...

Wat versta je precies onder Extendnet? Ik mag aannemen dat er een router situatie is met een printserver, deze printserver heeft een ip adres verkregen of heb je zelf aangemaakt, dan is het toch normaal om als je een printer aanmaakt in een netwerk hiervoor het betreffende adres op te geven van de printserver??

Om welke windows versie gaat het?

In het geval van XP moet je hem niet als netwerkprinter opgeven maar via lokaal>printerpoort toevoegen.
Daar bij 'een nieuwe poort maken' : standaard tcp/ip poort aanklikken.
Oh ja vink 'plug and play detecteren even uit.

Dan start er een wizard en de rest volgt vanzelf.

Heb het zelf ook zo moeten doen. In win98 moet het weer wel via netwerkprinter:thumb:

Geplaatst door petje11
Om welke windows versie gaat het?

In het geval van XP moet je hem niet als netwerkprinter opgeven maar via lokaal>printerpoort toevoegen.
Daar bij 'een nieuwe poort maken' : standaard tcp/ip poort aanklikken.
Oh ja vink 'plug and play detecteren even uit.

Dan start er een wizard en de rest volgt vanzelf.

Heb het zelf ook zo moeten doen. In win98 moet het weer wel via netwerkprinter:thumb:

Windows xp. Maar ik denk dat het om de extendnet poort gaat en niet om een tcp/ip poort. Zie bijlage.

Bijlagen

• printerpoort.jpg
    printerpoort.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 73
Misschien een tip om us te kijken hoe je wachtrij en afdrukinstellingen staan in je printer zelf. Ik heb zelf een HP jetdirect paralel printerserver en had ook problemen met afdrukken omdat de instellingen van mijn printer niet goed stonden. server gaf het wel door maar afdrukken ho maar.

succes.

De wachtrij instellingen kan je omzetten van raw naar lpr, met als que lpd geloof ik. Voor de sitecom printserver in de WL-018 router moest dat tenminste wel. Maar ik weet niet zeker of dat moet en of het de juiste que naam is.

Kan iemand een handleiding van die extendnet opduikelen, ik zoek me rot maar vind hem niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan