Configuratie scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik weet niet of ik hier in de juiste sectie zit, maar denk van wel. Ik maak gebruik van Win 8.1. Als je via configuratiescherm naar > Stations optimaliseren gaat, kom je als laatste System tegen. C: D: Recovery gaan altijd goed, maar System blijft aangeven dat optimalisatie nodig is. Maar hoe vaak je dit ook aan klikt, System blijft bij een bepaald percentage steken en blijft vragen om optimalisatie. Wat houdt dit in, krijg ik dit op 100 % of kan dit verder geen kwaad? Updates verlopen goed, evenals het automatisch onderhoud.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Je hebt het over de defragmentatie.
In de Windows versies van voor Windows 7 had je een extra programma nodig om dit uit te voeren.
Maar tegenwoordig zit dit ingebakken in zowel Windows 7 als 8.
Bovendien wordt het defragmenteren AUTOMATISCH uitgevoerd en wel éénmaal per week.
Je kunt deze instelling wijzigen naar bv. 1 x per dag, maar echt zinvol is dat niet.
Ook is het niet zinvol om dit handmatig steeds uit te voeren!

Snap ik, maar waarom blijft 'System' steeds maar aangeven dat optimalisatie wenselijk is, terwijl maar 62 % lukt? De melding blijft.

OK, ik begrijp dat je naast C: en D: nog twee schijven hebt, namelijk: "Recovery" en "System" en dat de laatste niet goed kan worden gedefragmenteerd.
Wat is "System" precies voor een apparaat? Normaal gesproken krijgen alle schijven (partities) een schijfletter toegekend.
Ik denk dat ik hier het antwoord heb gevonden: http://answers.microsoft.com/en-us/...t-defrag/e2efe7e0-529d-48aa-abb1-463e7784a913
(Zie het antwoord van Schmegan).
Conclusie: het is geen enkel probleem en hoeft dus niet te worden opgelost.
Eerlijk gezegd heb ik heel veel PC's gezien, maar een aparte "schijf" System zonder schijfletter nog niet!

System staat onder : stations optimaliseren genoemd. Ik had eerst Win7 en daar is later een pro versie van Win8 (64 bits) over heen gezet, voor zover ik begrijp. Heb ik laten doen door familie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan