Configuratie zonder webbrowser ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Bestaat er een andere manier om de modem, de router en de accesspoint te configureren dan de klassieke configuratie via de webbrowser ?

De modem, de router en de accesspoint werken goed. Ik kan over het netwerk en op internet ! Maar ik kan ze niet meer configureren. Ik kan dus niet in de webbrowser meer. Ik heb ze alle drie al gereset en ook in fabrieksinstellingen gezet, maar via de webbrowser kom ik er niet meer in. Ook via de bijgeleverde cd's kom ik ook niet meer in de configuraties. Is er dus een andere manier om de configuratie aan te spreken dan de webbrowser ?

Ik heb Windows XP prof en gebruik de firewall van SP2
Alcatel Speed Touch Home ADSL modem
Router van US Robotics 8000-02
Wireless AccessPoint Linksys WAP54G
Wireless maxg USB adapter van US Robotics

Lees dit eens aandachtig door.

Kortom, zit alles onder dezelfde range?

En je kan niet meer in de router, het accesspoint en de SpeedTouch komen doormiddel van het intikken van het ip-adres?
Zeer vreemd, zit de firewall dwars of andere pc bescherming?
Weet je zeker dat je het goede ip-adres(en) ingetikt hebt?

Inderdaad zeer vreemd. Aan de firewall ligt het niet. Ik heb alleen zo het gevoel dat mijn pc de functie van router heeft overgenomen en dat mijn router op zich een switch of hub is geworden ? Ik weet eigenlijk niet of zoiets wel kan... ?

Hier zijn je mijn ipconfig /all
http://users.skynet.be/flapogen/ipconfig.htmlhttp://users.skynet.be/flapogen/ipconfig.html

De computer maakt steeds een eigen standaard gateway die buiten het ip-bereik ligt ! Ik kan altijd naar dat adres pingen, maar via de webbrowser lukt het niet.

Mijn configuraties liggen binnen 192.168.x.x De gateway die nu is gegenereerd is 217.136.174.210. Ik kan daar een ping naar sturen, maar niet via http://217.136.174.210

Het gekke van het verhaal is nu dat ik ook kan pingen naar 217.136.174.211 - xxx.xxx.xxx.212 - xxx.xxx.xxx.215 - ... 216 - ... 217 - ... 218 - ... 223 - .... 230 (en er zijn er nog). Ik zie daar geen enkele rekenkundige logica in. Ik heb er mij al rot op gezocht.

Bijlagen

Heb je wel eens eerder de modem kunnen configureren?
Ik krijg namelijk het idee dat dit een usb modem is.
In ipconfig staat namelijk je extern ip-adres aangeven (wan).
Als ik mij goed herinner heeft Skynet dynamische ip-adressering, dat zou dan verkaren waarom je steeds een ander ip-adres krijgt toegewezen.

Dat je niet in het accesspiont kunt komen kan ik ook verklaren.
Je ip-adres op je pc is 192.168.0.1
Als je het accesspoint (AP) gereset hebt zal deze nu 192.168.1.145 als ip-adres hebben.
Je zit dan niet in dezelfde rangen dus zul je geen contact met het AP kunnen verkrijgen.
Verander hiervoor je ip-adres op je pc naar 192.168.1.xxx dan moet het lukken.

Ik hoor het wel hoe het verder verloopt. :)

Voorlopig lukt het nog niet, maar ik doe alles nog eens over. Misschien ga ik te vlug.

Ik kan wel al meegeven dat ik geen USB-modem heb, maar wel degelijk een modem aangesloten aan de netwerkkaart. Ik bel wel in met een PPPOE-verbinding. Vroeger was dat niet nodig en verzorgde mijn router de internetconfiguratie. Ik veronderstel immers dat mijn router het niet meer doet als router, maar als hub of switch, vandaar dat ik moet werken met een PPPoe-verbinding.

De configuratie is dus modem => naar router (die waarschijnlijk nu hub of scwitch is geworden) => computers. Ook de Accesspoint is dus aangesloten aan de router.

De modem heb ik niet eerder geconfigureerd. Maar ook hier kom ik niet in de configuratie met http://10.0.0.138

Of word ik gehackt ???:(

Ik kan weer in de linksys !! :D De fout zat inderdaad in de ip-range ! :o Zouden we nu ook nog in de modem en de router geraken ? Hoewel ik vrees dat die router eigenlijk switch of hub is geworden. Hoe zou ik in de configuratie kunnen van de router; met de webbrowser lukt het niet ! Of moet ik mijn accesspoint en mijn pc nu in dezelfde ip-range van de modem zetten. Ik veronderstel dat die nog standaard staat 10.0.0.138

Welke speedtouch heb je precies?
Kijk hier eens voor de versie die jij hebt.
Ik heb verder geen ervaring met de speedtouch maar kom het ip-adres 192.168.1.254 tegen, kan dat kloppen?

Mocht je wel 10.0.0.138 als adres hebben verander je pc ip-adres dan een naar 10.0.0.X om in dezelfde range te geraken.

YES ! De modem is ook gelukt. Die kan ik nu ook configureren via de webbrowser :p ! Nu nog de router, die dus eigenlijk volgens mij een hub of switch is geworden. Enig idee ? Het gaat om een Router van US Robotics 8000-02.

Is het deze?

Zo te zien in de handleiding kun je deze router onder 192.168.123.254 configureren.
Dat wordt dus weer veel in de weer met ip-adressen ben ik bang.
Kortom, weer alles onder dezelfde range brengen (pc in de range van 192.168.123.X brengen).

Het is inderdaad de router uit het voorbeeld in de link.

Maar het probleem laat zich niet zo gemakkelijk oplossen. Met het standaard-ip-adres lukt het niet, ook niet als pc in dezelfde range staat.

Merkwaardig genoeg kan ik niet resetten naar de fabrieksinstellingen. Het LED-lichtje op de system-knop moet volgens de handleiding beginnen te branden, maar dat gebeurt dus niet...

Ik heb alleen een mac-adres, maar daar ben ik waarschijnlijk niets mee ?
De router werkt dus als hub/switch, maar hoe zet ik hem terug in router ?
Zou dat kunnen dat mijn router gehackt is ?

Als de router een ip-adres heeft die bij jou onbekend is en je kunt de router niet resetten zou ik even niet weten hoe je daar nu achter moet komen wat het ip-adres dan is.
Of deze te hacken is vraag ik mij af, ik denk zelf van niet maar van hacken heb ik geen verstand. :)
Ik zal nog eens zoeken of ik nog wat voor je kan vinden.

En heeft een hub/switch ook een ip-adres in een netwerk nodig zoals een router dat heeft ?

Ik geloof het wel ja maar heb verder geen ervaring met switches.
In de US Robotics moet je zoiezo kunnen connecten via een ip-adres.
Een switch regelt meer een netwerk met uiteenlopende snelheden meende ik.

Weet je zeker dat het resetten van de router niet lukt?
Heb je wel de juiste procedure gevolgt, dus :
Knop RESET: Haal de stekker uit het stopcontact Druk op de knop RESET. Terwijl u de knop RESET ingedrukt houdt, steekt u de stekker weer in het stopcontact. Als de 4-Port Broadband Router weer stroom krijgt, houdt u de knop RESET ingedrukt totdat het SYSTEM-lampje begint te knipperen. De standaardinstellingen van de 4-Port Broadband Router worden dan weer hersteld.

Even voor de zekerheid. :)

Schiet mij iets te binnen.
Hoe is je netwerk opstelling?
Modem --> Router --> Accespoint?
In dat geval, kijk dan even in de Accesspoint wat daar onder Gateway staat, dat zal dan je router zijn waarschijnlijk.
(Tabblad Setup/Basic Setup).

Het resetten van de router naar de fabrieksinstellingen lukt niet. Het Sytem-lampje brandt niet. Dat zou er waarschijnlijk kunnen opwijzen dat het om een hardwarematige fout gaat ?

Bij de accesspoint heb ik inderdaad die gateway ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik weet trouwens niet waar die gateway naar verwijst. Het ip-adres ligt volledig binnen de range van mijn netwerk, maar het is een ip-adres dat de accesspoint zelf heeft toegewezen en is dus blijkbaar niet de router/hub/switch.

Uiteindelijk heb ik van US Robotics bericht gekregen dat de router stuk is. Als het lichtje SYSTEM niet meer brandt, is de router stuk. Zo simpel is hun uitleg.

Intussen heb ik van mijn SpeedTouch Home-modem een pro-versie gemaakt, waardoor die modem nu modem/router is geworden. De oplossing vond ik via http://www.weethet.nl/ :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan