Configuratiegegevens nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

The7thStranger

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Hallo,

Ik heb nu al een paar jaar KPN Direct ADSL met de bijgeleverde Thomson SpeedTouch router. Ik wil echter graag overstappen op draadloos internet, en ben dus van plan om een draadloze router met usb dongle te kopen.
Nu vraag ik mij af welke gegevens ik hiervoor nodig heb. Wat moet ik precies ingeven in de routerconfiguratie nadat ik m'n adsl lijn erop aansluit?
Ik heb het namelijk eerder geprobeerd bij iemand maar ik kwam er niet echt uit, ik moest IP's, DNS'en en PPPoA/PPPoE/Bridged en weet ik veel wat allemaal opgeven. Ik heb me rotgezocht, maar KPN heeft hier ook geen duidelijk artikel over.

Kan iemand me misschien een duidelijke beschrijving geven, ik koop liever niet een router die ik niet ingesteld krijg, en nog erger, daarna niet meer op internet kan.

Alvast dank,

Kevin

Laatst bewerkt:
Als je een merkrouter koopt, krijg je er een CD-Rom bij waarmee je stap voor stap (je hoeft eigenlijk alleen maar OK te klikken) door de installatie en het maken van verbinding wordt geleid. Het is belangrijk te beginnen met de CD-Rom, in de handleiding wordt precies verteld wanneer je de router aan moet sluiten, de ADSL-kabel erin en wanneer je de USB-adapter in een USB-poort moet steken.
Aan het eind van de rit moet je zodra je internet opgaat een "erkenning" van je ISP krijgen, maar dat gaat ook vanzelf.

NB: zo gaat het in ieder geval met een wireless D-Link-router met wireless USB-dapter.

Laatst bewerkt:
Op het moment dat je een router koopt zit daar meestal een gebruikshandleiding bij.
In deze handleiding staat over het algemeen (bij de betere merken) ook hoe een router geinstalleerd/geconfigureerd moet worden..
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de linksys WRT54G.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties, ik had inderdaad nog helemaal niet gedacht aan een cd-rom met walkthrough. Ik zal binnenkort wel even langs de pc boer gaan. Hij is een goede vriend van me dus als het niet werkt kan ik altijd terugkomen. Ik zal het in ieder geval proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan