configuratiescherm niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

viezerik

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
hoi ik zit met een aantal probleempjes, mn pc is toch al geen krachtpatser dus ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon naar behoren draait
hopelijk helpen jullie mij hierbij:thumb:

ik heb dus windows xp en een probleem
laatst kreeg ik een adware pop-up, zo een die doet alsof hij een adware verwijderaar is en je waarschuwd voor infecties en dat heel erg irritant herhaaldelijk blijft aankondigen
niet alleen gebruikt dit t*ring programma pop-ups maar ook nestelt het zich in je taakbalk
nou goed ik avast laten draaien en weg is ie(dacht ik)

wat is er nu? ik kan configiguratie scherm niet meer openen(hij staat zelfs niet meer als optie in het start menu) en als ik naar register/besturings systemen wil via c: dan wordt ik geweigerd omdat ik geen admin/beheerder ben terwijl ik dat wel ben

verder kan ik de bureaublad achtergrond niet meer aanpassen en wil wmplayer 11 geen geluid meer afspelen van dvd's e.d. (wel van bestanden vanaf mn harde schijf en internet)

ook vraag mn pc bij opstarten elke x dat hij een printer gevonden heeft en vraagt de software te slecteren, vervolgens druk ik annuleren en klik de optie: dit bericht niet meer weergeven waarna het venster sluit, en toch zal hij het bij de volgende x opstarten weer vragen terwijl ik gee printer heb of gehad heb

wie van jullie heeft antwoorden voor mij? want ik vind pc's wel leuk maar het blijft moeilijk voor me

bvd leon:thumb:

oh ja eventueel mag je hier ook antwoorden: Wij antwoorden niet via de mail.
Dit is een forum....daar helpen wij elkaar .......

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het volgende:

Start -> Uitvoeren ->
reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v DisallowCpl /t REG_DWORD /d 0 /f
reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v RestrictCpl /t REG_DWORD /d 0 /f
reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v NoDispCPL /t REG_DWORD /d 0 /f
reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0 /f
reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoControlPanel /t REG_DWORD /d 0 /f

Succes,

Tijs.

tot zover niet het gewenste resultaat

als ik maar in mn config scherm kon dan was ik al heel blij...

Mmm...om te beginnen is avast een antivirus-scanner, om spy- en adware op te sporen heb je andere scanners nodig. Lees dit overzicht, daar staat alles zo'n beetje in.

Wat het Configuratiescherm betreft, je hebt al met je muis rechtsgeklikt op "Start", vervolgens "Eigenschappen", vervolgens "Aanpassen" in tabblad "Menu start" en daarna op tabblad "Geavanceerd" geklikt, om tenslotte in het venster, onder "Configuratiescherm", het bolletje voor "Als koppeling weergeven" te selecteren?

Maar ga eerst je systeem maar eens schoonmaken met de programma's genoemd in het bovenstaande overzicht.

oh vergeten te zeggen, ik draai al een hele tijd met hitman pro dus dan zijn die programma's voor het grootste gedeelte al geinstalleerd

verder heb ik je instructies gevolgd maar : Configuratiescherm", het bolletje voor "Als koppeling weergeven", kan ik er niet tussen vinden

ok ok ik weet het ik ben niet handig met de pc maar heb geduld met me ik wil het graag leren

ok heren en dames meer suggesties?

oh ja voor alle al geleverde tips: bedankt:thumb:

Ik vraag het voor de zekerheid nog één keer, je krijgt dit niet te zien dus?

Laatst bewerkt:
ik krijg exact het zelfde te zie zien als jouw scherm alleen zonder de optie config scherm :confused:

Welk programma is de oorzaak van deze ellende?

En lijkt het je niet verstandiger als zoveel basis onderdelen van windows niet goed meer werken een complete herinstallatie uit te gaan voeren? Meestal merk ik dat registerwijzigingen die dingen moeten repareren vaak leiden tot een instabiel systeem.

ja nou... dat wil ik ook heel graag maar... ik ben mn windows cd kwijt
code heb ik natuurlijk nog wel gezien die aan de zijkant vd kast zit

Tja viezerik:), lastig verhaal, al een sfg /scannow via uitvoeren gedaan met de xp cd in de dive?

Hier vind je misschien een oplossing bij, een besmetting is niet uitgesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan