configuratiescherm reageert niet meer en laptop super sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Berichten
141
hallo,

ik heb op advies een neiuwe ati drivers geinstalleerd op mijn laptop omdat het beeldscherm helemaal raar was, klein en rare kleuren.
Nu heb ik gelukkig weer een groot beeld. (waar kan ik trouwens checken hoe nu de instellingen staan)?

echter mijn laptop is nog steeds wel sloom en erg vol. Van de c schijf 12,6 gb heb ik nog 680 mb over. ik wou kijken via configuratiescherm wat voor programma's ik heb maar nu kan ik dus opeens dit scherm niet meer openen via mijn computer. :(

En als ik treesize (zeg ik dat goed) doe dan zie ik wel waar wat zit maar niet of het weg kan........ :(

Bij beeldscherm staat trouwens na het installeren van die sti drivers graphics door radeon een rood kruisje (had / heb ik dat niet meer). is dat niet erg????

sorry als niet alles meteen duidelijk is maar ik ben geen computer expert en vind het moeilijk te beschrijven.
 
Wat gebeurt er dan als je op configuratiescherm klikt?
En welk OS heb je draaien?
 
wat is os???

als ik klik op configuratiescherm krijg ik een rood kruisje en melding deze toepassing kan niet worden geopend.

geen idee hoe dit komt, ik heb alleen die ati drivers graphics geinstalleerd.
 
bedankt dorado.

Wat is dit voor iets wat ik download? heb ik door het installeren van die ati drivers mijn configuratiescherm verwijderd??

enig idee jij of iemand anders waarom mijn laptop, C schijf zo vol zit en hoe ik dit kan verwijderen. systeemherstel al gedaan en alle herstelpunten verwijdert.
ook cc cleaner gedaan en mbam virus scan.

bedankt voor de hulp!
 
Wat is dit voor iets wat ik download?
Dit is een registerwijziging afkomstig van www.kellys-korner-xp.com Misschien zegt het je niets, maar 't is iig een betrouwbare site...

Of je door het installeren van ati drivers je configuratiescherm kwijt bent, is m.i. een zeer onwaarschijnlijke vraag. Wat hiervan de echte oorzaak is, is speculatie..

enig idee jij of iemand anders waarom mijn laptop, C schijf zo vol zit en hoe ik dit kan verwijderen

Hier kun je inzicht krijgen m.b.v. JDiskReport Dit programma kan je vertellen welke programma's het meest plek innemen op je harde schijf, zodat je maatregelen kan nemen.
Succes iig en de beste wensen uiteraard!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
hoi, bedankt!

jij ook de beste wensen uiteraard.
Is dat programma wat je bestanden bekijkt ook veilig en moet ik als ik klaar ben het verwijderen van mijn laptop??
verwijdert het programma gevonden bestanden automatisch of niet, en nog belangrijker als ik weet wat vol zit, hoe weet ik dan wat ik veilig kan verwijderen zonder mijn hele windows xp te laten crashen? :)
 
Is dat programma wat je bestanden bekijkt ook veilig en moet ik als ik klaar ben het verwijderen van mijn laptop??
verwijdert het programma gevonden bestanden automatisch of niet, en nog belangrijker als ik weet wat vol zit, hoe weet ik dan wat ik veilig kan verwijderen zonder mijn hele windows xp te laten crashen? :)

Bij nader inzien, wil ik je een alternatief aanbevelen: nl. Revo Uninstaller
Kijk hier voor een beschrijving v/h programma (lees ook de reacties eronder)

Wanneer je op het pictogram Beeld klikt in de werkbalk en vervolgens op Gegevens, zie je alle geïnstalleerde programma's op je systeem staan met in de 2e kolom het aantal MB's v/h programma. Hierdoor kunnen we bepalen welk programma er heel veel ruimte inneemt en ververvolgens of deze wel al dan niet nodig is en al dan niet gedeïnstalleerd kan worden...

Maak er even een schermafdruk van en voeg deze bij in je volgende posting:
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
Succes.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dat laatste wat je noemt vervangt neem ik aan jdiskreport ?

ik zal vanavond beide installeren en doen en dan het overzicht hier plaatsen.

By the way, dat controlpanel herstelt mijn configuratiescherm weer. Nu krijg ik bij elke klik ergens op een kruisje en de melding deze toepassing kan niet worden geopend.
Hoop niet dat het kwam/komt door die nieuwe drivers.
 
ik zal er naar kijken dorado, bedankt!!

moet ik dat andere dan niet installeren.
ik heb het trouwens geprobeerd op te starten maar mijn andere laptop is momenteel erg sloom.

waar moet ik opklikken als ik het voor me heb. de link heb geopend.
er staat een vakje free trial for 30 days, amar moet ik dan betalen na die tijd. ??

waar/hoe download ik het goed?

bedankt!
 
waar moet ik opklikken als ik het voor me heb. de link heb geopend.
er staat een vakje free trial for 30 days, amar moet ik dan betalen na die tijd. ??
Ik neem aan dat het om JDiskReport gaat? Dat moet je idd zo interpreteren. Er zijn een aantal versies v/h programma. Kijk maar op de site van de makers v/h programma Jdiskeport (http://www.jgoodies.com/downloads/index.html) De freeware versie kun je dus beter vanaf hier downloaden: JDiskReport

Btw verwijs ik in posting #10 naar een andere discussie op het forum omtrent een probleem & niet naar een download...
Succes.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik bedoelde de revoinstaller. dan kom ik als ik op die 2e blauwe link klik terecht bij een download pagina en dan kan ik klikken op free trial for 30 days.

ik dacht dat je jdiskrepot had afgeraden en ipv dat dit dus???

ik heb op die discussie geklikt alleen ik snap die code niet, waar typ je die in en waar gebruik je die????
 
Sorry, maar ik kan je niet volgen.

Je hebt in eerste instantie gelijk dat ik JDiskReport niet aanraad, maar ik dacht dat je dit toch van plan was.

In de 1e hyperlink in regel 1 (in posting #8) klik je rechtstreeks op de download van Revo Uninstaller. (géén trial(?!)
De 2e hyperlink verwijst naar: http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/Revo+Uninstaller+software+deinstalleren waar je een beschrijving ziet.

Sorry voor de spraakverwarring!
Succes.;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb op die discussie geklikt alleen ik snap die code niet, waar typ je die in en waar gebruik je die????

Die codes avtiveer je met:
  1. [Windowstoets+r]
  2. CMD
  3. msiexec /unregister
  4. msiexec /regserver
 
hoi dorado,

ik bedoelde omdat je in 8 schrijft, bij nader inzien wil ik je aanbevelen...........
dat bedoel ik..

als ik op de bovenste blauwe link kilk, rv installer dan kom ik terecht op een blauwe pagina. links boven staat dan halverweg de pagina, Download met klein eronder free trial 30 days. vandaar mijn vraag of ik hier gewoon op kan klikken zonder een rekening te krijgen. :)
 
Dat free trial for 30 days slaat op de Professional Edition, waar je dus idd voor moet betalen. Maar als het goed is, wanneer je op de 1e hyperlink in posting#8 klikt, krijg je een downloadvenster met revosetup.exe (de gratis versie van Revo Uninstaller) te zien, die je dus kan openen of opslaan..
(Sorry, maar had het nog niet gezien)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds heb ik problemen met een langzame laptop, nu nog 600 mb.
Voordat ik een nieuwe laptop ga aanschaffen iemand nog bruikbare tips?

Fijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan