configuratiescherm>software verwijderen. hoe restanten weg te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Er zijn van mijn pc een paar programma's verwijderd maar dat is blijkbaar niet helemaal vlgs. het boekje gegaan. Als ik nu onder software kijk in het configuratiescherm staat daar nog software vermeld die er eigenlijk niet meer is, en ook niet meer werkt. Zijn deze "restanten" weg te krijgen??

Nee, met ccleaner gaat dat niet. De bestanden van de te verwijderen software zijn grotendeels weg en dan krijg ik telkens de melding dat er iets ontbreekt of niet goed is.

Je kunt het nog met Regcleaner proberen
http://www.majorgeeks.com/download460.html
Wanneer dat ook niet werkt, wordt het een ingewikkelder verhaal.

Overigens, moet je Ccleaner gewoon laten analysreren en laten opruimen, daarna nog even kijken met Regcleaner.
Daarna is het echt wel schoon hoor.
Dan nog even op problemen scannen en klaar ben je.

Laatst bewerkt:
Om wat voor software gaat het ?
Soms helpt het om de software opniew te installeren, en weer te verwijderen.

kanyarat zei:
Nee, met ccleaner gaat dat niet. De bestanden van de te verwijderen software zijn grotendeels weg en dan krijg ik telkens de melding dat er iets ontbreekt of niet goed is.

Gaat lekker zo, hoe kan de topicstarter er nu wijs uit worden, welles nietes, daar heeft de ts ook niets aan.

Hij vaagt hoe hij de verwijzingen bij de software weg kan halen, nergens voor nodig, maar ja, dan kun je dat o.a. doen bij " gereedschap " in Ccleaner.

Overigens kun je in het register al die verwijzingen ook weghalen met b.v. Registrar Lite of regedt32.

Toch is het handiger dat de topicstarter even meld om welke software het gaat, sommige achtergebleven rotzooi krijg je met geen enkele register cleaner weg.

En is gereedschap in ccleaner niet het zelfde als de softwarelijst in windows ?

Enne kanyarat is de topicstarter. ;)

Laatst bewerkt:
Ja, het is gelukt. Ik wil er gewoon geen rommel in hebben staan die toch niet gebruikt wordt, en met mijn "kennis" ;) kan ik daar uren zoet mee zijn.
Er staan ook een hele rij beveiligingsupdates voor windows, en windows hotfix in. Die moet ik braaf laten staan denk ik.

Als je zeker weet dat alle hotfixen goed werken, kan je die met ccleaner op een veilige manier verwijderen.
In het cleaner gedeelte een vinkje zetten bij hotfix uninstallers

Toch nog een vraag voor ik het e.e.a. ga installeren. Nu is alles schoon en ik heb 2 harde schijven. 1 van 80 Gb (C) voor de programma's en een van 250 Gb (D) voor data.
Nu heb ik c net gedefragmenteerd en dan staat er dat 45 Gb gebruikt is. Als ik echter de zaken die er op staan afklapper, en via eigenschappen kijk hoe groot ze zijn, kom ik ongeveer maar aan de 10 Gb. Ik zou dus 25 Gb over het hoofd zien!?:shocked:

Wat een handige dingetjes allemaal! Ik kom op:
4.574 mb documents and settings
2.625 mb windows
2.559 mb (files)
1.887 mb recycler
1.529 mb program files
36.764 mb Nvidia

0 kb config.Msi
0 kb System volume info (acces denied)
0 kb temp

Dat is dan samen zeker ca. 47 Gb en dan zou het moeten kloppen. Wat is dat nvidia dan groot! Mijn dank is wederom groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan