Configuratiescherm> Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roentjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
23
ik heb een raar probleem,
wanneer ik software in configuratiescherm probeer op te starte blijft het vakje van software blanco,, k heb al naar velen tips gekeken zoals of ik autocad gebruik wat niet het geval is, en in veiligmodus op starten had allemaal geen effect, een vriend die veel van computers weet zei dat ik gewoon lang moest wachten desnoods een paar uur.. ik heb um toen 36 uur laten staan.. nog steeds was de lijst niet geladen,
er staat heel wat rotzooi op mun pc die der egt af moet en dat lukt dus niej:mad:
hopelijk kan iemand me helpen dat zou k heel fijn vinden
alvast bedankt
 
heb je in dat software scherm ook al de update uit geschakeld, het mag maar een par min. duren en dat is al lang.
 
jup dat heb ik gedaan was al 1 van de vele suggesties die k heb gehad, werkt niet
toch bedankt voor je reactie
 
Probeer alles te deinstalleren met de (de)installatieprogramma's van de 'rotzooi'

ik heb overlaatst gelezen over een programma dat veel beter omging met het deinstalleren van programma's dan de programmainstellingen van windows, ipv 1 voor 1 deinstalleren kan je daar elk programma aanvinken dat e wil deinstalleren, en dan ben je nog een klikje verwijdert voor je pc het allemaal voor jou doet. Ik zal eens kijken of ik het programma kan terugvinden.
 
Probeer eens met EasyUninstaller 1.5
intikken op goegel en je komt er wel.
 
Bekijk deze discussiedraad en deze

Probeer eerst de herregistratie, en die moet geheel goed gaan:

regsvr32 %windir%\system32\RPCRT4.dll
regsvr32 %windir%\system32\ole32.dll
regsvr32 %windir%\system32\OLEAUT32.dll
regsvr32 %windir%\system32\SHELL32.dll
regsvr32 %windir%\system32\USERENV.dll
regsvr32 %windir%\system32\MSCTF.dll
regsvr32 %windir%\system32\appwiz.cpl
regsvr32 %windir%\system32\OLEACC.dll
regsvr32 %windir%\system32\msi.dll
regsvr32 %windir%\system32\CLBCATQ.DLL

Indien dat niet werkt, dan is wellicht je appwiz.cpl corrupt geraakt (of een ander belangrijk bestand uit het rijtje).

Zie in bovengenoemde discussiedraden hoe die opnieuw te installeren vanaf je XP installatie-cd of hoe de sfc /scannow methode te gebruiken om ze te vervangen door werkende exemplaren. Ook wordt beschreven hoe je ccleaner kunt gebruiken als alternatief voor Software.

Succes,

Tijs.
 
Wat ik erover heb gevonden is dat er een negatieve grootte staat bij een key genaamd DisplayIcon in een sleutel onder
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Uninstall\"

Als die negatief is wordt er gewoon niets geladen en blijft het venster blanco.

Niet alle sleutels hebben deze key, maar deze zoeken en de sleutels nalopen en de bewuste key verwijderen zou moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan