configuratiescherm update van update

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
onder mijn configuratiescherm staan de programma's die ik gebruik.
Mijn laptop is aardig vol qua geheugen, althans mijn c schijf is om een of andere reden vol terwijl daar niks prive op staat (afbeeldingen, etc).

Nu zag ik onder gebruik programma's staan zelden, amar ik wil ze niet zomaar verwijderen.
Als ik dan aan vink updates ook weergeven dan komt er een hele lijst van updates te staan onder 1 programma.

Hoe kan ik ruimte winnen???
Kan ik enkele programma's die ik zelden gebruik verwijderen?
Kan ik binnen een programma updates verwijderen of moet ik juist een bepaalde update behouden?
Ik heb ook geen idee of een update verwijderen of de eerste versie's en juist de laatste behouden ruimte oplevert.

iemand tips?

Hoi,

Bij bepaalde merken/types laptops is de harde schijf verdeeld in twee of meer partities, waarbij zo'n 50% als D-partitie bestemd zou moeten zijn voor je eigen data.
Echter, in Windows is iets dergelijks verder niet geregeld (de z.g. map Documenten of 'Mijn documenten' is op C:\ gelokaliseerd).
Controleer of dat bij jou ook het geval is:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.

Als je inderdaad een grote D-partitie hebt, kan je de lokatie van je map mijn documenten wijzigen naar die - bijna lege - partitie.

Laatst bewerkt:
hoi, bedankt voor je antwoord.

ja ik heb 2 schijven een C en een D.
D is nog lang niet vol maar hier staan foto's en documenten op.
Op C eigenlijk alleen programma's en alles van windows.
Ook staat er een mapje met mijn documenten, met afbeeldingen en muziek.

Hoe kan ik erachter komen waarom mijn C schijf zo vol is en wat kan ik ervan verwijderen? Kan niet eens meer schijfdefragmentatie doen namelijk, te weinig ruimte.

Hoi,

Welke Windows-versie?
Controleer de lokatie van je 'map' Documenten (ik ga uit van Vista)
Startknop
Rechtsklikken op 'Documenten' en in het snelmenu klikken op 'Eigenschappen'
Tabblad 'Locatie'; je ziet nu of dat C:\ is
Zo ja, dan heb je ook de optie (knop) 'Verplaatsen'.
Je kunt hiermee regelen dat de locatie D:\{submap} moet worden.
Je krijgt in een volgende stap de vraag of je alle mappen en bestanden wilt verplaatsen.
Ja uiteraard.
Hierna zou je meer ruimte moeten hebben op je C-schijf.

hoi,

ik heb windows xp. Welke versie weet ik niet.
Ik weet niet wat er allemaal op mijn c schijf staat. ja van alles want hij is aardig vol.
Als ik alle mappen naar d verplaats verwijderd hij dan niet windows dingen die op C moeten blijven?

Je kunt gewoon de stappen doen die ik zeg.
Er wordt niets van Windows verwijderd o.i.d.
Het enige wat gebeurd is dat er een nieuwe locatie (D) komt voor je documenten en dat de inhoud van je documenten op C wordt verplaatst naar D.
En dat is precies wat je wilt ....
Je moet dit in elk geval doen om te kijken hoeveel ruimte je op C krijgt.
Is dat te weinig dan kan je alsnog andere stappen doen, maar eerst deze.

Hallo...

Mag ik vragen hoe groot C en D zijn?Wellicht kan er wat ruimte van D naar C.
Daarbij loopt windows idd voller door allerlei updates e.d.En die zijn er niet voor niets.Ook herstelpunten bijv vreten ruimte.
De voorstellen van Vanveelen zeer ter harte nemen.
Evt nog wat opruimen met ccleaner----klik

Herstelpunten verwijderen-----klik

:confused:
Hallo...

Mag ik vragen hoe groot C en D zijn?Wellicht kan er wat ruimte van D naar C.
Daarbij loopt windows idd voller door allerlei updates e.d.En die zijn er niet voor niets.Ook herstelpunten bijv vreten ruimte.
De voorstellen van Vanveel zeer ter harte nemen.
Evt nog wat opruimen met ccleaner----klik

Herstelpunten verwijderen-----klik

Frank, wellicht 'handiger' als één van ons vooralsnog verder met oplossingen verder gaat ..... ? U zegt het maar

geen idee hoeveel het inneemt. ik kan nu ook niet kijken want zit niet achter mijn eigen pc. Maar ik heb iets van 40 gb totaal en volgens mij is het 50/50.

Hoe werkt dat ccleaner, ik zie alleen als ik op de link klik rare tekentjes staan hoe je het moet doen.
Ik heb ooit een tijd terug het geprobeerd maar toen wou hij niks cleanen om maar zo te zeggen.

Even nog over het configuratiescherm, ik kan daar dus niet van een zelfde programma eerdere/oudere versie's verwijderen en de laatste update behouden???

Hoi,

Je kunt een heleboel verwijderen en dat is de 'volgende' stap.
Eerste oorzaak van die volle partitie kan zijn dat je in de map documenten toch meer hebt staan dan je dacht.
Met de stappen die ik eerder aangaf verhelp je dat, sterker, in het vervolg worden bestanden die je aanmaakt standaard altijd opgeslagen op D en niet op C.
Nadat je dit hebt uitgevoerd, kan je verder gaan kijken naar de mogelijke 'opruimacties'

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik zag fisteren dat ik op een c schijf bijna 13 mb heb en op D bijna 25 mb.
D is nog niet vol maar C zag ik dat ik om een of andere reden nog 250 mb heb. Ik weet gewoon weg niet wat ik moet verwidjeren??? :(
Kan dit komen door die virussen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan