Configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supermike

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
In mijn configuratiescherm staan enkele inconen die verwijdert moeten worden. Zij verwijzen hier nog naar resterende bestanden van programma's die gedeinstalleerd werden: bv. davilex (davi-service) en internet proton reader.

Hoe krijg ik deze weg? Omdat ik internet proton reader terug aan de praat wil krijgen wil ik alle bestanden eerst van mijn PC af, alvorens opneiuw te installeren. vandaar dus dat ze weg moeten.

Bij het openen van proton reader, krijg ik "error reading from the windows registry"

Wie kan mij helpen

Die icoontjes in het configuratiescherm hebben de extentie *.cpl. Zoek die in de verkenner op en kijk of je iets ziet staan zoals davilex.cpl (ze zullen staan in de system of system32-map). Hetzelfde geldt voor internet proton reader. Hernoem ze naar oud.

Groetjes,
Bennie

OK bennie.
service.cpl (van davilex) heb ik inderdaad kunnen verwijderen.

pir.cpl (verwijst naar origineel bestand: config CPL.dll van proton internet reader) heb ik na aantal keren opstarten toch kunnen verwijderen. Kreeg steeds de melding dat dit in gebruik was en niet verwijderd kon worden. Alhoewel ik alle sporen van dit programma wil verwijderen, want telkens na herinstallatie van dit programma blijft ik stuiten op hetzelfde probleem. Ik vermoed dus dat bij herinstallatie de originele configuratie gehandhaafd bleef. Ik hoop dat het me nu zal lukken.

Of ben ik mis en moet ik uitgaan van het feit dat *.cpl bestanden slechts snelkoppelingen zijn

Ah, is eindelijk allemaal gelukt.
Bedankt Bennie. je hebt mij in de juiste richting laten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan