configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.bone-m

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
:( Ik weet niet helemaal of deze vraag hier thuishoort, maar ik ga ervan uit dat het zo is.

In het configuratiescherm onder 'Software' staat gewoonlijk een lijst van software die op de pc is geinstalleerd. Vandaar uit kun je het ook weer van de computer halen. Tot zover geen nieuws. Maar, bij een zus van mij staat de helft van de software niet in de betreffende lijst terwijl die programma's echt ge-installeerd zijn. Ze mist b.v. in die lijst Office en Nero. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ze heeft Win XP Home Edition, geen virussen en geen spyware, voldoende geheugen (512 Mb) en plenty ruimte op de harde schijf.

Als je er zeker van wilt zijn dat de programma's die je installeert ook in de lijst komen te staan moet je altijd via software installeren, via toevoegen.

Ik heb zelf XP Pro en die legt als je niet via software installeert de boel al veel vaker vast dan ME of 98. Of XP home op dit gebied hetzelfde werkt als Pro weet ik niet.

Het kan ook nog zo zijn dat er per abuis uninstall bestanden zijn weggegooit. Je weet het nooit als je niet continu zelf met de betreffende computer hebt gewerkt.

Hoi Wim,

Niet helemaal mee eens. Ik installeer vaak programma's via de Verkenner waar ik dan de Setup van het programma wat ik wil installeren opzoek. Bij mij staan de geïnstalleerde programma's wel in de lijst. Ik heb eveneens Win XP Home.

Dat gebeurt bij mij dus ook. Je weet het pas zeker dat dat gebeurt als je het via software doet.

Ze kunnen met een programma uit de lijst zijn verwijderd.

Misschien dat indien je ze wilt verwijderen dat dit nog op een normale manier mogelijk is met Windows Installer CleanUp utility.

Zie hier bij punt 8.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan