configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron de Rooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Hi,

Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik niet meer via start-instellingen- in mijn configuratiescherm kan komen.(via Windows verkenner ook niet) Als ik op configuratiescherm klik verdwijnen alle icoontjes van mijn bureaublad en ook de Windows balk onder (waar de startbutton en klok op zit) enige manier is dan via cntr-alt-del afsluiten. Via veilige modus kan ik er wel inkomen maar kom ik niet bij de instellingen van de muis welke ik wil juist wijzigen. Ik kan blijven klikken op het muis icoon maar hij opent 'm niet.

Vandaag opnieuw 3 verschillende antivirus prog scans gedaan maar geen virussen gevonden. Alsmede andere prog tegen spyware etc, etc.

Is er een andere manier om in je configuratie te komen via start uitvoeren of zoiets?

Alle suggesties welkom!

Alvast bedankt,

Ron

Type in "uitvoeren" eens 'control' in.
Als het goed is start nu je configuratiescherm op.
Voor de rest van je probleem heb ik jammer genoeg geen oplossing/suggesties.

En als vorige tips niet werken: draai vanaf de CD-ROM Windows gewoon er overheen.
Eventueel beschadigde bestanden worden vervangen.

Hi,

Ja Windows 98SE Packard Bell versie. Via uitvoeren en control geeft hetzelfde resultaat alle icoontjes en de Windowsbalk ook foetsie.

Map aan maken met de opgegeven naam mits ik het goed gedaan heb ? Dus er staat niks in de map, alleen de map de naam gegeven:
Configuratiescherm {21EC2020-etc, etc} klopt dit of moet ik de map configuratiescherm noemen en dat nummer in de map zien te plaatsen?

Windows er over heen draaien nog niet getest kan dat zomaar? Ik heb een Packard Bell versie al enige jaren oud (werkte tot nu nagenoeg feilloos) en als ik Windows er over heen zet blijven dan mijn instellingen, programma's, drivers en Windows updates e.d. die ik er in de loop der jaren vergaard heb behouden?

Alvast bedankt zover!

Ron

Geplaatst door Ron de Rooy
Via uitvoeren en control geeft hetzelfde resultaat alle icoontjes en de Windowsbalk ook foetsie.

Dus er staat niks in de map, alleen de map de naam gegeven:
Configuratiescherm {21EC2020-etc, etc} klopt dit of moet ik de map configuratiescherm noemen en dat nummer in de map zien te plaatsen?
Als je de nieuwe map Configuratiescherm.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D} hebt genoemd (LET OP: Er moet een punt tussen Configuratiescherm en {21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}), zou je het Configuratiescherm in je Startmenu moeten hebben staan, zoals je in de bijlage bij dit bericht ziet.
Maar als je huidige Configuratiescherm leeg is, zal ook dat menu leeg zijn.

Voordat je Windows over de huidige installatie heen gaat zetten, kun je eerst proberen een registerkopie terug te zetten van een datum waarop alles nog goed werkte:

Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc.
Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Als dat ook niet helpt, installeer je Windows over de bestaande installatie heen. Dat neemt ongeveer een half uurtje in beslag.
Stop de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hi,

Bedankt alvast zover! Die truukje met die configuratiescherm map aan maken was nog trickie ik had inderdaad die punt vergeten maar na dat hersteld te hebben werkte het ook niet. Toen moest ik weg maar net na thuiskomst de computer aangezet en direkt na opstarten verdwenen alle icoontjes en de windowsbalk weer, ik kon dus niks meer doen met de computer. Gelukkig dacht ik eraan in veiligemodus op te starten en heb ik die configuratieschermmap weer gedelete uit startmenu toen was dat probleem opgelost. Dus door dat truukje deed het probleem zich gelijk voor i.p.v. pas na aanklikken dan configuratiescherm.

Ik dacht ik type deze uitleg er maar bij mocht iemand in de toekomst dit zelfde probleem hebben...lukt het niet herstellen in veiligemodus.

Hi,

Oja ik wil dat register van eerdere datum straks terug gaan zetten maar ik heb nog de volgende vraag. Ik heb de afgelopen dagen bijv. zonealarm geinstalleerd moet ik dat dan opnieuw doen of zet zonealarm niks in het register qua regel ? En ik heb ook de afgelopen 2 dagen allerlei prog. laten scannen op spyware en virussen sommige scannen ook het register op trickie regels...moet ik als ik een oud register terugzet alles opnieuw doen? Waarschijnlijk heeft een prog die het register scanned (waarschijnlijk Easy Cleaner) die regel in het register betreffende Configuratieschermmap weggehaald.

Graag hoor ik nog wat ik het beste kan doen eerst zonealarm
uninstall en na oude register terugplaatsen opnieuw installeren en alles opnieuw scannen op spyware en virussen?

Alvast bedankt!

Ron

Verwijder ZoneAlarm eerst.
Zet dan de oudste registerkopie terug.
Als de computer daarna weer goed werkt installeer je ZoneAlarm opnieuw.
Anders installeer je Windows over de huidige installatie heen en installeer je ZoneAlarm daarna.

Guus.

Ron,
Het zou verstandig zijn als je niet te veel gebruik maakt van “poets” (clean) programma’s.
In algemeen dit soort progjes verwijderen meer dan nodig is.
Voor (dagelijks) onderhoud is Disk Cleaner een goede optie zonder schadelijke gevolgen.
Bij veelvoudig instaleren en verwijderen van verschuillende programma’s een goede optie is om de
PC 1x per jaar leeg te halen (formatteren).
Mocht je alweer problemen hebben na gebruik van een poets programma: draai Windows gewoon
er overheen. Je instellingen blijven bewaard en eventueel beschadigde bestanden worden vervangen
(overgeschreven).
Let wel op de aanwijzing van Guus m.b.t. Nee bij oude gegevens opslaan.

grtz

Hi,

Nee ik gebruik die cleaner nooit was de 2e keer of zo omdat ik dacht vol te zitten met virussen maar het bleek dat mijn brander kapot is een rare conflicten gaf.

Oude register teruggezet maar dat werkte ook niet gaf hetzelfde resultaat. (helemaal leeg bureaublad incl Windowsbalk)

Nu wil ik Windows er overheen zetten maar ik heb geen losse versie, hij staat op van de recover CD's van Packard Bell. Geen idee hoe ik alleen Windows ervan kan installeren?

Maar ja dat zullen jullie ook wel niet weten dan moet je ook zo'n Packard Bell of soortgelijk met recover Cd's hebben.

Maar alle ideeën zijn welkom!

Bedankt zover!

Ron

Geplaatst door Ron de Rooy
hij staat op van de recover CD's van Packard Bell. Geen idee hoe ik alleen Windows ervan kan installeren?
Ik helaas ook niet. :(
Maar ja, dan kun je altijd een nieuwe vraag stellen op het forum over hoe je Windows 98 kunt herstellen met die recovery discs. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Ga via start >Programma`s en dan waarschijnelijk bij hulpprogramma`s , naar "smart restore" zorg dat je recover cd in je pc zit . daar wijst het allemaal vanzelf .

Je zult eerst je software zien die je kunt instaleren of deinstaleren .
Het 2e tabblad is voor het windows systeem .

Roby

Hi,

Een heel eind is alles opgelost, ik kom weer in mijn configuratiescherm het probleem is een bestandje genaamd: main.cpl heeft met de muis, lettertype en toetsenboard te maken. (het bestandje is niet beschadigd want ik heb het reeds opnieuw geinstalleerd vanuit Windows en kreeg daarna het zelfde probleem.)

Ook opnieuw de muis geinstalleerd en nu komt er na opnieuw opstarten de volgende foutmelding:

Het bestand EVENTEX.DLL is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer COMNCTR.DLL:?SetValueData@CRegEntry@@QAEJABVCString@@ABV2@@Z.

Waarschijnlijk geeft de muis een conflict ? Kan het wel uitvinken in uitvoeren - msconfig - opstarten maar daardoor is het probleem met het main.cpl niet opgelost.

Graag hoor ik iets van iemand die uit de foutmelding wijs kan?

Alvast bedankt!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan