configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

feestploegske

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
bestaat er een mogelijkheid om naar het configuratiescherm te gaan via een andere weg dan via Start/Instellingen.
Windows XP pro is het O.S.
Dank u.

• Internet Explorer opstarten en dan in de adresbalk typen:
    Configuratiescherm
  • Deze Computer openen en dan aan de linkerkant "configuratiescherm" aanklikken

Ga naar Start> Dan zie je het icoontje staan. Sleep het gewoon naar je Desktop, en tada, Je ben er supersnel nu.

Of plaats het in je balk, 'Snel Starten'

Het kan ook zo: klik met je rechter muisknop op de Startknop en klik op Openen.
De map met je Startmenu opent nu.
Maak hierin een nieuwe map aan en noem die Configuratiescherm.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
Het resultaat zie je in de bijlage. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
@Guus,

Wat jij uitlegt gaat over win 98, toch?
Topicstarter heeft het over Win XP.

Rechtermuisklik op de Taakbalk> Eigenscahappen> Tabblad Menu Start> Aanpassen> Gevanceerd> En dan bij Configruatiescherm het middelste bolletje> Als Menu weergeven.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door winnie de pooh
Wat jij uitlegt gaat over win 98, toch?
Topicstarter heeft het over Win XP.
Volgens deze site (rechts boven - Intended for) werkt dit in elke versie van Windows.
Probeer het maar eens. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Ik begreep uit de vraag dat hij gewoon sneller bij dat scherm wil komen.

Guus.

Geplaatst door feestploegske
bestaat er een mogelijkheid om naar het configuratiescherm te gaan via een andere weg dan via Start/Instellingen.
Windows XP pro is het O.S.
Dank u.

Als ik het zo bekijk, dan zie ik het alsof het buiten de startknop zou moeten.

Maar ik denk dat we beter op topicstarter kunnen wachten tot hij/zij verheldering geeft :)

Geplaatst door killermenace
Als ik het zo bekijk, dan zie ik het alsof het buiten de startknop zou moeten.
Ook geen probleem. :)
Dan maakt hij die nieuwe map niet in de map Start Menu, maar op het bureaublad (zie bijlage) - werkt ook prima.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Ook geen probleem. :)
Dan maakt hij die nieuwe map niet in de map Start Menu, maar op het bureaublad (zie bijlage) - werkt ook prima.

Guus.

Zoals ik ook al zei;) maar maakt niet uit.

Er zijn zoveel manieren.:cool:

Geplaatst door winnie de pooh
Er zijn zoveel manieren.:cool:
Inderdaad. Methode 1 die hier genoemd wordt is weer een beetje anders. Daarmee kun je ook items aan het Configuratiescherm toevoegen die er normaal niet in zitten.
Enfin, tussen alle inmiddels aangedragen oplossingen moet nu toch wel ergens de juiste voor feestploegske zitten. :)

Guus.

Je kunt hem ook in deze computer zetten

je moet bij mapopties even aanvinken configuratie weergevn in deze computer:)

Beste helpers,
dank voor uw uitleg, maar........
Ik geraak nog wel op de normale weg aan het configuratiescherm, maar als ik daar op een link klik, loopt de pc soms vast. Mijn vraag was en is nog steeds, is er ergens een systeemmap of dergelijke, waarin ik deze links vind.

De systeemmap is de map Configuratiescherm die je ziet als je Deze computer opent.
De toepassingen die je start vanuit die map vind je door te zoeken naar *.cpl - zie bijlage.
Maar ik denk dat je met die kennis niet veel opschiet.
Probeer eerst eens duidelijk te krijgen bij welke toepassing(en) uit het Configuratiescherm de pc vastloopt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Dat was verhelderend uitgelegd, dus nu weet ik wat ik kan doen. In elk geval dank aan allen!

Je kan ook op Windowstoets + C drukken..

Windowstoetst is de knop met het windows logo tussen de linker control toetst en de linker alt toetst.

Of open het start menu en druk op C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan