configureren modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsekie

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2002
hallo,

Ik heb hier de laptop van mijn moeder en heb nu een SMC modem/router gekocht. Zij heeft thuis al een adsl verbinding. Ik wil nu bij mij thuis even haar nieuwe SMC router/modem configureren met haar laptop. Dus netwerkje aanmaken zodat ik bij haar thuis morgen dat niet meer hoef te doen. Kan dat? Dat ik dat hier bij mij thuis configureer en dan morgen bij haar de boel inplug en dat het dan werkt...? Of is het telefoonnummer/verbinding/abonnement afhankelijk?

groeten van,

Hoi,

Wat is de 'zin' hiervan?

Jou moeder heeft al ADSL en kennelijk een laptop; en verder ...... ?
Waarom een modem/router ertussen zetten dan .... en nee, dat heeft geen zin, want de 'andere helft' van het werk moet je vervolgens toch weer bij haar doen.
Dus beter, alles maar bij haar in orde te maken ..... voorzover je niet al tot ontdekking komt dat je - met één laptop op een adsl-verbinding - feitelijk onzinnig bezig bent ......

SUCCES

Ze heeft ook een pc staan met een oud speedtouch modem. Ze is nog niet draadloos en wil dat wel graag met haar nieuwe laptop, vandaar mijn vragen.

de 'zin' voor mij hiervan zou zijn dat ik vandaag bij mij thuis er wel tijd voor heb om het te configureren en morgen bij haar niet. Dus wilde ik weten of ik dat bij mij thuis alvast met die laptop in orde kon maken zodat ik morgen bij haar alleen even de vaste pc eraan hoef te koppelen..

groeten van,

Ok, stukken duidelijker.
Nou ja, het enige wat je kan is een verbinding tot stand brengen tussen de laptop en de router ....... maar verder niet, want je kunt de correcte verbinding met splitter niet configureren.
Ik neem aan, dat je de speedtouch ertussenuit wilt halen .....
Ook de verbinding tussen de vaste pc en de router kan je niet instellen.

Ik denk dat je morgen wat meer tijd moet nemen voor/bij je moeder ....

ja die speedtouch gaat er tussenuit.

Heb hier thuis wel al zo'n opstelling en dacht dat het daarom wel kon. De correcte verbinding met splitter kan niet? Kun je aangeven waarom dat niet kan?

groet weer van,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan