Configureren router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
127
Hier ben ik weer :(

Zal mijn verhaal nog ff kort vertellen: vorige week zeer traag internet (kabel via Telenet), eergisteren installateur geweest, bleek de voeding van de modem stuk te zijn. Nu werkt internet hier wel terug, maar ik krijg het niet meer in orde voor het netwerk (via SMC router).

Dus van zodra ik de WAN-kabel in de router plug en alles heropstart, lukt er nix meer.

Heb al verschillende dingen geprobeerd:
* ip renew en release
* modem uitgetrokken en na enkele minuten terug ingeplugd, heropgestart
* instellingen router nagekeken

Wat me bij de instellingen van de router opviel, is dat deze geen ip-adres toegewezen krijgt (hoewel dit op dynamisch staat ingesteld). De status hier blijft steeds "reconfiguring", ook al is de refresh gebeurd ...

Waaraan kan dit te wijten zijn? Toch niet de nieuwe voeding, waaraan een "voedingblok" aanhangt, die er bij de vorige dus niet aanhing. Klinkt helemaal niet logisch, maar ik weet het niet meer :(
 
hallo, ik heb een paar maand geleden ook geprobeert mijn telenet verbinding te delen via een router. Dit is mij wel gelukt. Ik zal ff alle stappen zeggen die ik gedaan heb. Ik weet niet of het bij jou zal werken maar het werkte alleszins bij mij.
1) alles loskoppelen ( modem --> computer en andere netwerkkabels)
2) spanning wegdoen ( modem uit stopcontact)
3) netwerkkabels aansluiten + router
4) modem aansluiten aan elektriciteitsnet
5) router aansluiten aan elektriciteitsnet
6) pc waar OORSPRONKELIJK internet op stond aanzetten en ip vrijgeven
7)andere pc's aanzetten
8)proxy veranderen van pac.pandora.be:8080 naar proxy.pandora.be:8080, dit is het handmatig proxyadres dus stel je andere instellingen ook zo in.
9) ip vernieuwen
10) nu zou het moeten werken

haja,
"Waaraan kan dit te wijten zijn? Toch niet de nieuwe voeding, waaraan een "voedingblok" aanhangt, die er bij de vorige dus niet aanhing. Klinkt helemaal niet logisch, maar ik weet het niet meer "
--> telenet gebruikt gewoon nieuwe voedingen omdat de eerste generatie voedingen veel te snel stuk gingen. dit is toch als je de moterola modem hebt.

Ik hoop dat ik je kunnen helpen heb.
 
Bedankt voor je raad, maar helaas lukt het me niet. De private ip's worden wel toegekend, maar de router krijgt nog steeds geen ip-adres. Na verschillende refresh's nog geen verandering :(

Ik ga de router morgen eens proberen op een ander netwerk ...

Alle bijstand is nog welkom ;)

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan