Configureren SLI met videokaart en videokaart on board

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik ga zelf een systeem bouwen. Ik heb een moederbord ASUS M3N78 PRO besteld. Op dit moederbord zit een videokaart on board: Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU.

Nu heb ik van mijn huidige computer een aparte videokaart: NVIDIA Geforce 7600 GT (PCI-E).

Kan ik deze 2 videokaarten laten samenwerken in mijn nieuwe systeem tot één combinatie met SLI. De beschrijving van het moederbord geeft aan dat SLI-configuratie mogelijk is, maar kan dat met deze 2 kaarten ?

Hoe doe ik dat dan ?

nee dat kan niet, dan moet je nog dezelfde 7600 kaart er bij steken dan kan je SLI draaien

Bedankt voor je snelle reactie

En als ik nu een videokaart nVidia GeForce 8400 GS erbij koop, kan ik die wel in SLI combineren met de Integrated NVIDIA GeForce® 8 Series GPU ?

Zo ja geeft dat veel voordeel ? Hoe doe ik dat ?

dank je wel voor je antwoord. In de beschrijving van het moederbord lees ik echter;

Hybrid Hybrid SLI Support
GeForce® Boost—Boosted Performance with Onboard GPU and Discrete Graphics Card
HybridPower™—Intelligent Graphics Power-Savings and Quiet Operations
Hybrid SLI™ technology is a unique hybrid multi-GPU technology. It includes two primary features: GeForce Boost and HybridPower™. GeForce Boost turbo-charges performance of discrete graphics cards when combined with the motherboard GPUs. HybridPower™ unleashes graphics performance for demanding 3D applications and enables low-power operation for everyday computing needs. * GeForce®(R) Boost and HybridPower™ are on select GeForce®(R) GPUs. Visit www.nvidia.com/hybridsli for more information.

Ik begrijp hieruit dat de on board GPU er wel bij betrokken kan worden, of begrijp ik het verkeerd ?

Hoi !

Kan dus wel met een 780G chipset !

Hier dezelfde chipset, en ik kan met een BEPERKT aantal kaarten Hybrid crossfire instellen.

Bij Ati zijn dat o.a. de 3650.

Bij nVidia heb ik geen idee, maar het moet in de manual van je mobo staan.

Hoewel: ik lees hier net dat de combinatie van Geforce met AMD geen succes is.....http://www.trustedreviews.com/motherboards/review/2008/08/14/Asus-M3N78-Pro/p1

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Harry. In de gebruiksaanwijzing van het moederbord staat dit:

Currently, only Windows® Vista operation system supports Hybrid SLITM
mode.
• Currently, only NVIDIA® GeForce® 8500 GT and GeForce® 8400 GS
graphics cards support GeForce Boost function under Hybrid SLITM mode.
• Currently, only NVIDIA® GeForce® 9800 GX2 and GeForce® 9800 GTX
graphics cards support Hybrid Power function under Hybrid SLITM mode.

Volgens mij betekent dit, na het een en ander gelezen te hebben, dat in "idle" -gebruik de toegevoegde kaart buiten werking wordt gesteld om onnodig elektriciteit te sparen en bij zwaardere vraag de toegvoegde ("discrete") kaart ingeschakeld wordt. Dit gebeurt dus alleen bij een NVIDIA 9800GX2 / GTX kaart.

Klopt toch ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan