Configureren van BIOS bij meerdere systemen tegelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou je een BIOS moeten aanpassen, en dan moet je nog elk systeem flashen.
Dit is inderdaad een berenklus, maar denk dat je er toch niet onderuit komt om alle systemen handmatig van een BIOS wachtwoord te voorzien.

Dus met al het flashen en aanpassen van de bios, dat meer werk is natuurlijk, maar bij wijze van spreken: welk programma heb je dan om alle computers op een netwerk tegelijk van een biospassword te voorzien dan? Zou eerder denken dat er wel een programma is voor het flashen. Zoals dat je een lijst hebt met alle computers die aangesloten zijn en dat ie dan door middel van een bepaalde command/code bij alle pc's de BIOS flash automatisch vanuit windows gaat doen. Moeten er wel een zooitje pc's al aan staan...1000 is wel veel hoor... Dan zou je denk ik nog dat ene BIOS file aan moeten passen met een programma zodat het password al automatisch gezet is en dan het op het netwerk uitvoeren. Dat zou mij de beste optie lijken. Ben nu al een uur aan het zoeken voor je, niks gevonden.
Van auto bios network
lan bios automatic etc.... via google

weet niet wat dit is; FlashUpdate 1.3.7

Laatst bewerkt:
Via een netwerk is dit niet te doen, want je moet een flash uitvoeren bij de begin start van een PC, en dan is er nog geen netwerk verbinding.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn flashprogramma's die vanuit windows gedaan worden. Je pc start dan wel op, maar op dat punt heb je de netwerkverbinding toch niet meer nodig. Als de update maar gedaan wordt. Maar ik vraag me dan af, moet het bestand dan eerst gekopieerd worden op het bureaublad bij alle pc's (zelfde C:\DocumentsandSettings\Gebruiker\Desktop\flashbestand
Of kan het ook eerst vanaf het netwerk zelf gedaan worden? Want anders moet telkens alles wel overgekopieerd worden via het netwerk dan. En alles moet ingesteld worden voor de netwerkverbinding...

Laatst bewerkt:
Ja dat zijn van die flash programma's die online naar een update zoeken... en zo een BIOS update uitvoeren, maar op die manier kan je een BIOS versie niet tweaken.

Dat is ook niet helemaal waar. Je moet eerst het bestand hebben. Dan moet je de installer hebben die erbij zit en zo doe je de BIOS flash. Ik weet dat je ook van die auto bios updaters hebt, maar die bedoelde ik niet.

Ja dat is een bestand wat bijvoorbeeld van een bootdisk wordt geladen, waarmee je de nieuwe bios laad, en zo weg kan schrijven.

Maar dit, als er een makkelijk tooltje is, dan moet je er wel van bewust zijn dat alles eerst in een netwerk gezet moet worden. Dat moet ook een opgave zijn, ben je nog langer bezig lijkt mij. Of moet alles uiteindelijk alsnog in een netwerk zitten?

Bij mij op het werk (ok gaat om wat meer machines) hebben we een afspraak met de leverancier dat die de BIOS al goed zet in de fabriek. dus neem eens contact op met hun. misschien kunnen zij je daarbij helpen. Ofwel dat zij het voor je doen ofwel dat zij je tooling aangeven daarvoor.

dat lijkt een hele lollige pizza sessie te worden :)
lekker met een paar man 2 avonden overwerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan