configureren van de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarakuiper

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
hallo

ik maak gebruik van een digiconnect router 11g

zodra ik mijn laptop van het stroom afhaal heb ik geen of beperkt internet.
ik kan bijvoorbeeld niet op msn komen of via msn in mijn hotmail komen.

ik maak gebruik van vista ultimate en als ik kijk naar de sterkte van mijn verbinding zegt hij uitstekend terwijl ik dus niet op msn kan komen,
mijn ipv6 staat trouwens op beperkt.

als ik verbinding maak met het netwerk via de buren (zij gebruiken een draadloosmodem) kan ik wel gewoon op msn komen?

als mijn ouders met hun laptop verbinding maken via mijn router kunnen die wel zonder problemen op msn komen.

wat voor instellingen heb ik fout staan en hoe zouden die dan wel moeten staan.

ik heb de router al een keer gereset en ik heb ook al geprobeerd om mijn router opnieuw te configureren maar heb geen idd wat de instellingen moeten zijn.

ik vind het vooral zo raar omdat ik met stroom( dus via het stopcontact)wel verbinding krijg met msn en zonder stroom, dus via de batterij geen verbinding krijg...

kan het ook aan mijn netwerkkaart liggen, het is er een die ingebouwd in de laptop zit?

wij kan mij hierbij helpen?

groetjes tara

Laatst bewerkt:
Je vermeld dat tcp/ip protocol 6 beperkt staat?

Kun je die uitvinken en dan nog een keer proberen op internet te komen?

ik heb hem uitgevink maar dan blijft msn wel gewoon werken maar als ik dan op inbox of een andere site klik zoekt hij heel lang en zegt dan dat hij hem niet kan vinden....

hij blijft ook gewoon ipv6 beperkt zeggen terwijl ik hem uitgevinkt heb?

Vreemd. Het lijkt er op dat je even je software opnieuw moet installeren, en daarna die protocol meteen moet uitzetten. Misschien helpt het, het valt te proberen.

Sorry, laptop, ik lees niet goed.

Ik denk dat je of even naar je provider moet bellen of wachten totdat iemand anders reageert of windows er opnieuw opgooien. Ik zou niet voor het laatste kiezen, als ik u was, maar het kan het probleem wel verhelpen.

via hp had ik inderdaad de melding gekregen dat ik alles terug moest zetten naar fabrieksinstellingen, maar dan ben ik alles kwijt?

dus ik wacht nog heel even af
iig bedankt

ik krijg deze melding via de chat:

Ik raad u aan om in de instellingen van de wlan kaart het stroomverbruik aan te passen.
Voor verdere support wil ik u vragen telefonisch contact op te nemen met de supportafdeling van HP (0900-1170000)

als ik het stroom verbruik verander doet hij het nog steeds niet.

als ik ook op een site klik om hem te openen krijg in in mijn adresbalk: about blank te zien...

Oké. Ga maar gewoon terug naar de chat, meld je probleem maar weer, zeg dat je het hebt aangepast en dat het niet is gelukt. Als je echt niet verder komt, ook niet bij de HP Chat, is denk ik wel een herinstallatie nodig, en het spijt me dan voor je bestanden ed. hoewel je die desnoods op een CD / USB kan zetten.

Sorry hoor, maar ik denk niet dat je meteen windows opnieuw moet gaan installeren. Dat is wel heel drastisch om voor te stellen terwijl we nog bijna niets geprobeerd hebben en ik vraag me af of je daar iets mee oplost.

Het probleem heeft duidelijk te maken met te weinig vermogen omdat je op de batterij werkt. Je bent overigens niet de enige die hier last van heeft, komt vaker voor op dit en andere fora.

Je zegt dat je het stroomverbruik al veranderd hebt; hij staat nu dus op maximum? Welke software gebruik je om te verbinden, die van Windows of bijv IntelProSet die bij de kaart wordt geleverd?

Omdat dat mijn ideeën zijn. Ik weet een paar dingen van computers, maar niet zo heel veel om dit op te lossen. Als een herstart al niet helpt dan ligt het A. aan instellingen B. aan de hardware.

het gene wat ik kan veranderen aan het energie gebruik is:

dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen, of
de computer mag dit apparaat uitschakkelen om energie te besparen,

of zit ik daar niet goed, en waar kan ik anders het energieverbruik veranderen?

en waar kan ik zien via welke software ik verbinding maak?
volgens mij is dat gewoon via windows (internet explorer)

Blijkbaar heeft het alles te maken met het Vista Power Saving Management. Hier een artikel:

*klik*

Er wordt ook een oplossing geboden. Ik heb geen Vista dus kan het niet nakijken:

If you want to re-enable power savings for your 802.11 wireless adapter, you can easily do this in Windows Vista. There are two primary ways:

* Change the wireless power saving setting:
o Open Power Options in Control Panel
o Choose Change Settings for the current power plan
o Choose Change Advanced Power Settings
o Expand Wireless Adapter Settings
o Expand Power Saving Mode
o Choose Maximum Power Saving, Medium Power Saving, Low Power Saving to enable various levels of 802.11 power save modes.

* Choose the Power Saver power plan:
o Click on the battery meter on the desktop and choose Power Saver.
o The Power Saver plan has 802.11 power saving mode enabled for both battery and AC power.

Je maakt verbinding via een netwerkkaart die draadloos internet ontvangt. Deze twee opties moeten trouwens allebei aangevinkt staan, dit maakt verder niets uit.

ik heb al gevonden waar ik het energie beheer kan veranderen
hij staat nu op maximaal en volgens mij doet hij het nog steeds!!!

ik ga even kijken of hij het blijft doen en dan geef ik het gelijk hier door.

heel erg bedankt voor jullie hulp.

groetjes tara

hallo

hij doet het nu nog steeds!!:):D

ik heb het energieverbruik van de accu op: maximale prestatie gezet en hij blijft nu dus gewoon werken..

dus ik denk dat hierbij het probleem opgelost is.

allemaal bedankt voor jullie hulp:thumb:

groetjes tara

Kijk eens aan :thumb:

En dat zonder herinstallatie....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan