Conflict beeldscherm en netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

martti

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo,

Vanmiddag bij een vriendin de boel geformatteerd, alles opnieuw geinstalleerd, toen we tot de conclusie kwamen dat de installatie software van haar netwerkkaart was weggegooid. Op internet gezocht, maar niks (werkends) gevonden.

Dus wij naar de winkel, en een nieuwe kaart gekocht waar dus geschikte software bijzat. In de computer, aanzetten, installeren, alles primaprimaprima, herstarten.. en toen ging het fout. Windows start, en de eerste melding is dat er een conflict is tussen de beeldscherm en netwerkadapter. De precieze melding ben ik even kwijt, maar het ging over "invoer/uitvoer bereik".

Heeft iemand ideeën? De Windows probleemoplosser gaf een wit scherm na stap 1, dus daar had ik ook niet veel aan (als het al geholpen had; dat heeft het bij mij tot nog toe namelijk nooit gedaan). Het betreft een Sitecom kaart, in een PIII onder 98SE. De monitorsoftware had iets met 'Diamond' in de naam; als dit van belang is.

Laatst bewerkt:
staan er gele uitroeptekens in apperaatbeheer?

zo ja, verwijder dan eens het apperaat en start de pc opnieuw op.
de pc zal het apperaat dan weer opnieuw instaleren.
misschien dat het helpt

Gele uitroeptekens inderdaad, welk apparaat bedoel je? De beeldschermadapter of de netwerkadapter? Eerstgenoemde geprobeerd, hielp niets.

klik met je rechtermuisknop op het app. waar een gele uitroepteken achterstaat.
kies voor eigenschappen.
je krijgt nu een foutmelding te zien.

wat staat daar?

Ik moet dit onderwerp vooralsnog helaas even laten rusten, aangezien de betreffende computer en de persoon die 'm bezit niet bereikbaar is. Ik plaats zo spoedig mogelijk nieuwe informatie. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Het uitroepteken staat overigens voor zowel de beeldscherm- als de netwerkadapter.

als we maar weten wat de foutmelding is kunnen we misschien verder.

haal anders die netwerkkaart eruit en start opnieuw op.
als je beeldschermadapter dan weer goed is dan legt de oorzaak bij je netwerkkaart.

misschien dat je de driver voor je beeldschermadaptor even opnieuw moet instaleren.

Netwerkkaart verwijderd (d.w.z. de software, niet de kaart uit de computer), en computer opnieuw opgestart. Zelfde probleem. Het leek me niet verstandig om de netwerkkaart eruit te laten halen door degene wie ik aan de telefoon had, maar ik heb de computer nog met een andere netwerkkaart opgestart gisteren, en dat gaf geen problemen (behalve dat ze dus geen software voor die kaart meer had :confused: )(wat ook de reden is dat deze nieuwe gekocht is)

haal eens de nieuwste drivers op van internet.

staat er ook servicepack 2 op die pc.
ik weet dat er nogal wat conflicten zijn ontstaan met verschillende hard en software.
als dat met deze kaart ook het geval is dan moet je toch eens proberen om de nieuwste drivers te downloaden en te instaleren.

Geen SP2 (draait windows 98SE op) . Maar hij geeft al een foutmelding zonder dat er drivers geinstalleerd zijn van de netwerkkaart. Zou het installeren van nieuwere drivers dan enig verschil maken? Alle foutmeldingen klinken mij namelijk meer als een hardwareprobleem in de oren :(

Het vervelendste is dat ik bijna 25 kilometer moet fietsen om iets te doen aan die computer, en dan weer terug, en over de telefoon uitleggen zo lastig gaat bij mensen die er echt totaal niks van weten, helaas. Vandaar dat ik niet meteen alle mogelijke oplossingen in praktijk kan brengen.

Laatst bewerkt:
wat voor foutmelding geeft hij dan.
dit kan je zien onder die gele uitroeptekens.
(ga op het app. staan waar een gele uitroepteken staat en klik met rechtermuis knop en dan eigenschappen.
nu staat er omschreven dat het app. niet goed werkt met de reden of foutcode.

Voor de geïnteresseerden: heb het probleem uiteindelijk opgelost door het modem eruit te halen en de netwerkkaart in het slot van het modem te steken. Toen werkte alles weer prima.

Dank aan Goldvinger overigens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan