• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

conflict datum voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drubbus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Als er 2 dezelfde straatnamen in een kolom voorkomen in de zelfde periode , aangegeven met een startdatum en einddatum
Wil ik graag dat de invoer niet mogelijk is
Dus als amstel3 in de periode van 1 dec tot 12 dec bezet is mag amstel3 niet nog een keer inhevoerd worden op 5 dec.

in het VB bestand gaat het om de gekleurde kolommen

Bekijk bijlage dubbele invoer.xlsm

Ik zie geen amstel3, wel Amst III in je voorbeeld, onder kolom gebied.
Je hebt het over straatnamen. Die zie ik terug in kolom project.
Het zou fijn zijn als je verhaal strookt met het voorbeeld.

zo misschien?

Dan doe ik m anders

De gegevens in Kolom E (gebied) mogen niet dubbel voorkomen in kolom E (gebied) als deze in de tijdspanne van kolom C ( start uitvoering) en kolom D ( einde uitvoering) valt

De gegevens in Kolom E (gebied) mogen wel dubbel voorkomen in kolom E (gebied) NA de tijdspanne van kolom C ( start uitvoering) en kolom D ( einde uitvoering)

Bekijk bijlage dubbele invoer2.xlsm

drubbus

Beter.
In de bijlage zie je een mogelijke oplossing. Er is gebruik gemaakt van VBA, een extra kolom en voorwaardelijke opmaak.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim Br
    Dim i As Long
    Dim Rng As Range

If Intersect(Target, Range("C:E")) Is Nothing Or Target.Count > 1 Then Exit Sub
    Set Rng = Target.Offset(, 3 - Target.Column).Resize(, 3)
    If Application.CountA(Rng) < 3 Then Exit Sub
    Br = Range("C1:E" & Target.Row)
    For i = 2 To UBound(Br) - 1
        If Br(i, 3) = Rng(3) Then
            If Not Intersect(Range(Br(i, 1) * 1 & ":" & Br(i, 2) * 1), Range(Rng(1) * 1 & ":" & Rng(2) * 1)) Is Nothing Then
                Cells(i, 6) = 1
                Cells(Target.Row, 6) = 1
            End If
        End If
    Next
End Sub

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan