RoboticPro
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2008
Beste mede forum leden,
Zoals de titel al zegt heb ik een conflict met mijn leraar.
Wij moesten een website maken met tabellen en in 4 uur af hebben
we mochten niks zelf verzinnen.
Hoe denkt u er over?
Het contact in volgorde:
Beoordeling:
1e Email:
Antwoord:
2e Email:
2e Reactie:
Wat is uw mening?
Zoals de titel al zegt heb ik een conflict met mijn leraar.
Wij moesten een website maken met tabellen en in 4 uur af hebben
we mochten niks zelf verzinnen.
Hoe denkt u er over?
Het contact in volgorde:
Beoordeling:
Veel knippen en plakken
Bij referenties ontbreekt http://
Laadt dus niet
Als dit echt een opdracht was geweest van een bedrijf had je een probleem gehad
1e Email:
Beste Mr XXXXX,
Wat bedoelt u met:
A. Veel knippen en plakken
B. Bij referenties ontbreekt http://
Laadt dus niet
C. Als dit echt een opdracht was geweest van een bedrijf had je een probleem gehad
A. Het knippen en plakken weet ik niet wat u bedoelt.
B. De http:// referenties zijn er niet omdat het
een relatieve site is. Hoezo laad hij dan niet?
C. Als dit een website voor een bedrijf zou zijn zou ik als eerste div's gebruiken
met php en een photoshop layout dan word de website veel beter maar helaas
mocht dit niet van U.
Brian van der Horst
Antwoord:
Hallo Brian
Als ik naar de brontekst ga zie ik zaken staan die jullie nooit kunnen weten
Ook de tekst in de disclaimer is dermate juridisch, dat jullie dat niet kunnen weten
Dat bedoel ik met " knippen en plakken"
Als ik op de hyperlinks klik moet ik gewoon naar de volgende pagina kunnen gaan (probeer het maar uit!). Dat heeft niets te maken met relatief of absoluut. Je verwijzing klopt niet (zie opdracht 5 hoe het wel moet!)
Het is onnodig op dit moment om voor plat HTML over te gaan op pHp (je haalt immers niets uit een database op)
De bedoeling was dat je tabelvorm als lay-out opzet, div's of photoshop kunnen maar zijn ook niet echt nodig
Het principe is immers KISS of wel keep it simple en stupid
Ik constateer dat je wilt gaan rennen, terwijl je nog eerst moet leren lopen
Ingewikkelde software is geen garantie voor succes als je het niet eenvoudig kunt uitleggen en demonstreren
Met vriendelijke groeten
2e Email:
De disclaimer en algemene voorwaarden komt van mijn eigen bedrijf dus dat kan ik wel weten.
Welke zaken zou ik niet kunnen weten? die in de bron staan.
PHP word niet alleen voor database gebruik maar ook voor het automatiseren van de website
en het dynamischer maken.
Een tabel vorm als layout is een verouderde techniek die niet meer gebruikt mag worden eigenlijk
de web2.0 norm is duidelijk een losse css style sheet, en puur html zonder opmaak en de layout in div's.
De links werken ook gewoon dat zal ik u de eerst volgende keer ook laten zien.
En dat lopen heb ik 8 jaar geleden gedaan toen ik begon en nu is het mijn beroep om website's te maken.
Mvg Brian van der Horst
2e Reactie:
Hallo Brian
Open de website eens die je naar mij hebt gezonden
Klik op de links
Werken ze?
In ieder geval niet bij mij................................
Als de algemene voorwaarden van jouw eigen bedrijf, dan vraag ik me af hoe deze gedeponeerd hadden kunnen worden (ze hebben namelijk zo geen rechtskracht!)
PHP wordt inderdaad niet alleen voor database gebruik maar ook voor het automatiseren van de website en het dynamischer maken, maar we op school alleen bij ICT een server die met PHP werkt
We werken met ASP van Visual Web Developer, dat een eigen interne webserver heeft
Ik zelf programmeer in ASP en met tabellen (de techniek is absoluut niet verouderd!), tenzij je wil gaan naar absoluut positioneren of CSS stylesheets (maar dat is persoonlijke smaak, want 80-90% van de websites werkt nog als vanouds met tabellen)
Maar even eerlijk, kijk eens in de klas om je heen, geloof je nu echt, dat je medestudenten weten waarover wij het hebben?
Voor gevorderde technieken moet je echt bij ICT zijn en niet bij deze VKL, het gaat immers op basiskennis niet om ICT hoogdraverij
Ik programmeer zelf al sinds 1980, dus echt onbekend ermee ben ik ook niet
Wat is uw mening?