DaviddeV1990
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jul 2011
Ik zit met een conflict tussen twee verschillende macro's waar ik niet uit kom. Allereerst heb ik onderstaande macro. Deze macro zorgt er voor dat PivotTables die op een andere locatie staan worden gekopieerd naar de door mij opgegeven worksheets. Met deze macro is niks mis, deze staat hier dus alleen ter informatie.
Vervolgens gebruik ik een macro (zie onderstaand) om in twee pivottables een "Winkel afdeling" te kiezen die in sheet Admin in B136 staat. Dit werkt opzich goed. Echter, de eerste macro wordt uitgevoerd als het bestand wordt geopend. De pivottables heten in eerste instantie "Draaitabel1" en "Draaitabel2". Als de eerste macro opnieuw wordt uitgevoerd, dan krijgen de pivottables respectievelijk de namen "Draaitabel3" en "Draaitabel4". En als ik 'm nog een keer uitvoer dan "Draaitabel5" en "Draaitabel6" etc. In de tweede macro wordt echter continue uitgegaan van "Draaitabel1" en "Draaitabel2". Hoe is dit aan te passen zodat bij macro twee steeds de goede pivottables worden gepakt?
NB. Mocht dit van belang zijn, het PivotField wat moet worden aangepast ("Winkel afdeling") staat bij beide pivottables altijd in cel B4.
Wie kan mij hiermee helpen? Hartelijk dank!
Code:
Sub CopyPvts()
Dim ws As Worksheet
Dim wb As Workbook
Dim SheetList
Dim i As Long
SheetList = Array("AfprPerFilPerSubgrpPerArtGELD", "AfprPerFilPerSubgrpPerArtCE") ' change to suit - these are the sheet names to copy TO and must exist
Set wb = Workbooks.Open("C:\Users\David\Documents\PivotTables.xlsx") ' change to suit
For Each ws In Worksheets(Array("AfprPerFilPerSubgrpPerArtGELD", "AfprPerFilPerSubgrpPerArtCE")) ' change to suit = sheet names to copy FROM
ThisWorkbook.Sheets(SheetList(i)).UsedRange.ClearContents
ws.UsedRange.Copy Destination:=ThisWorkbook.Sheets(SheetList(i)).Range("A1")
i = i + 1
Next ws
wb.Close savechanges:=False
End Sub
Vervolgens gebruik ik een macro (zie onderstaand) om in twee pivottables een "Winkel afdeling" te kiezen die in sheet Admin in B136 staat. Dit werkt opzich goed. Echter, de eerste macro wordt uitgevoerd als het bestand wordt geopend. De pivottables heten in eerste instantie "Draaitabel1" en "Draaitabel2". Als de eerste macro opnieuw wordt uitgevoerd, dan krijgen de pivottables respectievelijk de namen "Draaitabel3" en "Draaitabel4". En als ik 'm nog een keer uitvoer dan "Draaitabel5" en "Draaitabel6" etc. In de tweede macro wordt echter continue uitgegaan van "Draaitabel1" en "Draaitabel2". Hoe is dit aan te passen zodat bij macro twee steeds de goede pivottables worden gepakt?
NB. Mocht dit van belang zijn, het PivotField wat moet worden aangepast ("Winkel afdeling") staat bij beide pivottables altijd in cel B4.
Code:
Sub PVTAfdelingKiezen()
'
' PVTAfdelingKiezen Macro
'
'
Sheets("AfprPerFilPerSubgrpPerArtCE").Select
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Winkel afdeling"). _
CurrentPage = Sheets("Admin").Range("B136").Text
Sheets("AfprPerFilPerSubgrpPerArtGELD").Select
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("Winkel afdeling"). _
CurrentPage = Sheets("Admin").Range("B136").Text
Sheets("AGF").Select
Range("M32").Select
End Sub
Wie kan mij hiermee helpen? Hartelijk dank!
Laatst bewerkt: