Conflict tussen 2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lange86

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Mijn vader heeft sinds kort mijn laptop overgenomen en nu komt steeds het volgende probleem naar voren:

Regelmatig doet de laptop het prima, perfect zelfs eigenlijk.
Maar na het installeren van de driver updates geeft hij na het opstarten een probleem:

Het begin scherm van de BIOS zie je gewoon, ook dat Windows 7 aan het laden is maar daarna slaat het scherm op zwart en hoor je enkel het riedeltje van het opstarten van Windows7.

Ik denk zelf dat het een conflict is tussen de videokaarten maar hoe ik dat oplos....?? Geen idee!!

Even een paar feiten op een rijtje:

Laptop: HP Pavilion dv7
Beeldscherm adapters: ATI Mobility Radeon HD 5470 / AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250

De ene kaart via apparaatbeheer uitschakelen heeft tot nu toe geen zin, als je de laptop dan weer opnieuw start zegt ie doodleuk "hey nieuwe hardware, ff drivers installen" en het probleem keert weer terug.

Iemand tips/hints/oplossing ??

Bij voorbaat dank!:thumb:

EDIT:

Ik heb vorige week de laptop helemaal gewiped met DBAN en vervolgens Windows 7 Ultimate erop gezet.
Daarvoor had ik het probleem echter ook weleens

Laatst bewerkt:
UPDATE:

Ik heb nog even geprobeerd het op te lossen.

Ik heb de HD 5470 kaart ge-disabled en opnieuw opgestart: Als een zonnetje.

Nu staat er een geel tekentje bij de kaart in de Device Manager en bij instellingen staat code 43 vermeld.

Heb even gegoogled en het zou iets met Drivers te maken kunnen hebben.
Via de software suit van ATI is alles echter up to date.

Ik kan toch simpelweg gewoon die kaart uitzetten.. hij werkt gewoon prima nu.

Hoe zorg ik ervoor dat windows niet zelf weer de drivers voor deze kaart gaat installeren ?

Zorg ervoor dat je de drivers van de fabrikant download en installeert. Enkel die drivers stellen je in staat om de twee videokaarten goed te laten samenwerken.

Zorg ervoor dat je de drivers van de fabrikant download en installeert. Enkel die drivers stellen je in staat om de twee videokaarten goed te laten samenwerken.

Zoals hierboven in mijn 2e bericht staat is dat nu het geval..

Alles geïnstalleerd zoals het hoort.

Hoe kan je die kaart 100% met zekerheid uitschakelen ?
Gebruik nu de laptop in kwestie en draaien op die andere kaart gaat prima!

@Lange86
Ik heb je bericht in de Win 7 sectie verwijderd omdat crossposten niet is toegestaan.
Je hebt dezelfde vraag
Hoe zorg ik ervoor dat windows niet zelf weer de drivers voor deze kaart gaat installeren ?
immers hier al gesteld.
Succes verder met je vraag. :thumb:

Tip over je vraag: Schakel die andere kaart via het Bios uit dan is hij voor het OS niet meer aanwezig/zichtbaar.

Laatst bewerkt:
Kan nergens in de BIOS de mogelijkheid vinden om hem uit te schakelen..?:confused:

Ok, als je hem uitgeschakeld hebt in apparaatbeheer dan biedt Windows update ook geen drivers aan als het goed is.

Ok, als je hem uitgeschakeld hebt in apparaatbeheer dan biedt Windows update ook geen drivers aan als het goed is.

Ok, hoop ik dan maar. Krijg nu elke keer de laptop terug van die ouwe, hup maken die handel :P haha

Is er nergens een optie om het automatisch zoeken naar drivers voor Hardware uit te zetten of uit te vinken.
Soort van optie wat je noemde Zjegger zoals in de BIOS, maar dan in Windows.. Misschien via de prompt ofzo ?

Ja hoor, bij Windows Update (configscherm) kun je het zoeken naar hardware updates uitschakelen.

Ik zie anders nergens staan dat je drivers van de site van hp hebt gedownload... Je bent enkel bij AMD langs geweest, en die drivers moet je juist niet hebben omdat je twee videokaarten hebt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan