Conflict USB-stick/camera <=> usb scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
72
Als ik mijn HP 3800 scanjet op een USB poort heb aangesloten en dan een USB stick in een andere USB poort prik dan is de stick meestal pas na een hele lange wachttijd zichtbaar in TotalCommander en heel vaak is het dan ook nog niet mogelijk om er van te lezen of er iets op te zetten. Er verschijnen overigens geen foutmeldingen maar de led op de stick blijft wel constant knipperen.
Als ik dan de USB verbinding met de scanner verbreek dat gaat alles weer normaal.
Ik heb de laatste drivers van de scanner geinstalleerd maar dat maakte geen verschil.
Ook als ik mijn digitale camera aansluit terwijl de scanner is aangesloten heb ik het probleem dat ik vaak geen foto's van de camera kan downloaden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik niet steeds de scanner er af hoef te gooien?
 
Een ander USB poortje gebruiken. Misschien is er achter op de PC nog eentje vrij.
 
Dat is allemaal al getest.
Ook zijn er verschillende sticks en zelfs meerdere (3) tegelijk ingeprikt.
Als ik de camera en een stick er in prik zonder de scanner kan ik via TC de foto,s van de camera halen en naar de stick of de HD schrijven of omgekeerd.
Ik kan door de scanner te ontkoppelen wel werken maar het irriteert me dat ik het probleem niet kan oplossen.
 
Ik heb de update check HP aan staan dus dat zit wel goed en die extra patch maakte helaas ook geen verschil.
het probleem ontstaat na dat ik iets heb gescand en dan de stick er in prik
 
Ja, w.s. overbelasting van je USB-poorten door die scanner. Komt vaker voor. Is dat een USB-poort die op het moederbord zit?

Je kunt het oplossen door een extra pci-kaartje erin met vier usb-poorten.
 
Die scanner heeft een externe voeding dus daar zal het probleem niet zitten denk ik.
Het zijn on board USB poorten maar ik zal er eens een kaartje in zetten.
Niet geschoten is immers altijd mis
 
Ik heb het probleem op kunnen lossen door de scanner via een USB 2 Hub die ik nog had liggen aan te sluiten op die usb-poort. De externe voeding van die hub heb ik daarbij niet gebruikt.
Uit alle testen die ik heb gedaan kan ik echter wel afleiden dat de onboard usb poorten niet bepaald lekker werken.
Als ik namelijk die hub op een poort aan de voorkant in prik dan werkt zelf mijn usb muis niet meer en moet ik de PC rebooten om hem weer aan de praat te krijgen.
Ik ga toch maar een kaartje kopen om problemen in de toekomst te vermijden.
Bedankt voor het de tips.

PS: ik heb zelfs het idee dat mijn PC nu een stuk sneller is geworden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan