Conflict videokaart-moederbord??!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

denzelmiller

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hey,

Ik heb sind kort een nieuwe videokaart aangeschaft (een XFX Geforce 6800XT(reme)). Maar ik heb daar een groot probleem mee :( .
Als ik de meest recente driver van Nvidia installeer dan springt mijn resolutie naar 800x600 en als ik mijn systeem dan opnieuw opstart dan loopt het beeld vast als ik in het windows welkomsscherm kom. En telkens als ik hem opnieuw opstart gebeurt hetzelfde.
Ik moet dan in de veilige modus mijn driver deinstalleren (omdat mijn systeem dan weer opstart met mijn mobo-videodriver) om weer normaal in windows te komen.

Ik denk dat het een conflict met mijn moederbord is, maar hij herkent hem wel gewoon.

Ik heb al van alles geprobeerd nl.:
- mijn monitor driver geinstalleerd;
- mijn moederbord driver geupdated;
- verschillende graka drivers geinstalleerd;
- op een ander PC geinstalleerd en daar draaide hij perfect!

Misschien moet ik mijn BIOS flashen, maar ik ben niet zo'n geavanceerde gebruiker dat ik dat durf!!!!

Kan iemand mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:p

Specs:
- Pentium 4: 2,8 GHz
-1024 DDR RAM (2x 512Mb)
-Voeding: Enlight 350W
-MOBO: Asrock Socket 478; P4VT8+; VIA PT800 Hyper Treading Technologie;
FSB: 800/533/400 MHz; DDR 400/333/266; AGP 8x; ATA 133, SATA, RAID
-GRAKA: XFX Geforce 6800XT(reme) Type: AGP (8x)
Grafische chip: Type GeForce 6800XT
Snelheid 350 MHz
Pixel-Pipelines 8
Geheugen: Capaciteit 256 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1000 MHz
Interface 128 bit
RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz
Directe aansluitingen 2 x DVI-D Uitgang
1 x S-Video Uitgang

-Monitor: Dell Ultrascan P990

Ik hoop julie zo voldoende info te hebben gegeven en snel een reactie te krijgen bedankt!!!!

De groeten Dennis

Laatst bewerkt:
volgens mij moet je eerst alle (oude) drivers verwijderen voordat je de nieuwe gaat installeren.

Ja dat heb ik gedaan met drivercleaner, zoals het ook in de handleiding stond van mijn nieuwe GRAKA. dus dat is het niet
Mijn oude videokaart (die er nu dus weer in zit) is een ATI radeon 9200se 128mb en daar heb ik eerst alle drivers van verwijderd alvorens mij nieuwe kaart erin te stoppen. Toen ik de driver voor mijn nieuwe video kaart installeerde begonnen de problemen.

iig bedankt voor je reactie

ik lees mobo videodriver.
heb je een onboard kaart zo ja zet die dan eens uit in je bios.

ik lees mobo videodriver.
heb je een onboard kaart zo ja zet die dan eens uit in je bios.

Hoe doe ik dat?? kun je me dat misschien vertellen.

PS ik kan het nu niet proberen want mijn videokaart is bij degene die ging controleren of het niet aan de kaart lag, dat ie misschien wel kapot was, maar dat was niet het geval.

Aaanvulling: als het een conflict is met mijn moederbord, moet ik dan een nieuw moederbord aanschaffen of kan ik het op de een of andere manier behelpen (bv. BIOS update of iets dergelijks)

Laatst bewerkt:
Heb je een onboard kaartje of is het een insteek kaart die je gebruikt.
als het een onboard kaart is dan moet je de bios induiken.

de kaart die ik nu heb is een insteekkaart (AGP)

En ik heb mijn chipset driver geupdated niet mijn mobo video driver

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan