conflict VPN en Scarlet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwinnetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
2
Vandaag heb ik mijn laptop van het werk aangesloten op een draadloze router thuis. Tot hier alles goed verlopen. :thumb:
Ik kan draadloos surfen op het net, geen probleem.
Wanneer ik echter, via VPN, wil inloggen op het netwerk van mijn werk krijg ik steeds een foutmelding: "Error Secure VPN Connection terminated locally by the Client. Reason 412: The remote peer is no longer responding." :(

Bij Scarlet weten ze mij te zeggen dat het probleem ligt bij de Firewall op het werk.
Op het werk zeggen ze me dat er een probleem is bij Scarlet.:confused:
En ik ben een leek die er helemaal niets vanaf weet, maar ik ben wel de dupe.
Toch vind ik het vreemd.
Er is een collegaatje die hetzelfde probleem heeft gehad toen ze aangesloten was bij Scarlet. Ze is dan omgeschakeld naar Telenet en alle problemen waren opgelost ....

Zijn er nog personen die met een VPN problemen hebben gehad en Scarlet als provider hebben?


Wie kan mij helpen ?

Bedankt voor jullie medewerking.
 
Misschien heb je hier iets aan.
 
Ik denk niet de situatie van die collega bij Telenet en die van jou met elkaar te vergelijken zijn. Per slot kan die bijv. (zoals bij Telenet gebruikelijk) via een switch rechtstreeks aan het Internet zijn aangesloten, terwijl jij een router zet tussen je pc/laptop en Internet.
Ook denk ik niet (direct) dat het probleem bij Scarlet ligt, zeker als ze je een antwoord gegeven hebben dat niet duidt op beperkingen op hun netwerk.

Eerste vraag die je je zou moeten stellen is: Als jij je pc aansluit bij genoemde collega, werkt de vpn dan wel? Indien niet, dan is er in ieder geval iets op je pc/laptop dat de zaak blokkeert of er is inderdaad iets op de firewall en/of vpn-apparaat op de zaak aan de hand.

Tweede vraag die je je zou moeten stellen: Als thuis je je pc rechtstreeks aansluit ipv. via een router aan Internet, werkt het dan wel? Indien het dan wel werkt, dan is Scarlet niet het probleem maar je router (of diens evt. ingebouwde firewall). Kijk of je in je router iets zou kunnen aangeven in de sfeer van VPN Passthrough en/of zet in je VPN-verbinding iets aan dat zo heet (indien mogelijk).
Als het rechtstreeks aangesloten wel werkt, zou je ook kunnen denken aan de aanschaf van een (draadloze) router die hardware-VPN ondersteunt (die dus zelfstandig een vpn tunnel in de router zelf ipv. via software op je pc opbouwt).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt puppie en dnties voor jullie reactie.
Ik heb hier zeker wat aan.
Jullie reacties heb ik ook doorgegeven aan onze helpdesk. Misschien kunnen zij nog wat van jullie leren !

Momenteel zit ik op het werk maar vanavond ga ik zeker een aantal dingetjes uitproberen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan