conflict VPN en Scarlet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwinnetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
2
Vandaag heb ik mijn laptop van het werk aangesloten op een draadloze router thuis. Tot hier alles goed verlopen. :thumb:
Ik kan draadloos surfen op het net, geen probleem.
Wanneer ik echter, via VPN, wil inloggen op het netwerk van mijn werk krijg ik steeds een foutmelding: "Error Secure VPN Connection terminated locally by the Client. Reason 412: The remote peer is no longer responding." :(

Bij Scarlet weten ze mij te zeggen dat het probleem ligt bij de Firewall op het werk.
Op het werk zeggen ze me dat er een probleem is bij Scarlet.:confused:
En ik ben een leek die er helemaal niets vanaf weet, maar ik ben wel de dupe.
Toch vind ik het vreemd.
Er is een collegaatje die hetzelfde probleem heeft gehad toen ze aangesloten was bij Scarlet. Ze is dan omgeschakeld naar Telenet en alle problemen waren opgelost ....

Zijn er nog personen die met een VPN problemen hebben gehad en Scarlet als provider hebben?


Wie kan mij helpen ?

Bedankt voor jullie medewerking.
 
Misschien heb je hier iets aan.
 
Ik denk niet de situatie van die collega bij Telenet en die van jou met elkaar te vergelijken zijn. Per slot kan die bijv. (zoals bij Telenet gebruikelijk) via een switch rechtstreeks aan het Internet zijn aangesloten, terwijl jij een router zet tussen je pc/laptop en Internet.
Ook denk ik niet (direct) dat het probleem bij Scarlet ligt, zeker als ze je een antwoord gegeven hebben dat niet duidt op beperkingen op hun netwerk.

Eerste vraag die je je zou moeten stellen is: Als jij je pc aansluit bij genoemde collega, werkt de vpn dan wel? Indien niet, dan is er in ieder geval iets op je pc/laptop dat de zaak blokkeert of er is inderdaad iets op de firewall en/of vpn-apparaat op de zaak aan de hand.