conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikbouw

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Ik ben een oude computer van iemand opnieuw aan het installeren. Er draait 95 op en ik ben nu 98 2e edition aan het installeren. Ik had in het begin een probleem dat hij de cdrom niet herkende. Ik heb de instelling voor het opstarten in de bios veranderd. Nu werkt alles en 98 is geinstalleerd.
Als ik de computer nu op start krijg ik de melding "conflict I/O ports 2F8" (Dus niet alles werkt)
Met F1 kan ik gewoon door starten maar goed lijkt het mij niet. Wie kan mij helpen ???

: Be entering your PC BIOS and be disabling the Com Port / Serrial Port that is using this IO range

Vond ik via Google, misschien is 't wat??

HAMMAR

Als ik verder zoek, kom ik ook veel problemen met betrekking tot het modem tegen, zit er een modem in en is de juiste driver geinstalleerd??

HAMMAR

Ik heb inderdaad ook een modem probleem krijg deze niet aan de gang.
op de modem staan de volgende zaken.

WS-3314JS39 PM1336007000

RCV336ACF/SP R6749-21

ROCKWEL 96
9744 B31699-3

ik heb er drivers bij maar krijg het modem niet aan de gang?

Heb je in configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer een modem staan? Klik daar dan rechts op en klik op stuurprogramma bijwerken. Verwijs dan naar je cd of diskette van je modemdrivers.

Het is wel een oude 33K6 modem. De "moderne" 56K modems zijn heel makkelijk te installeren onder win98.

Ik kon geen drivers vinden voor jouw modem. Pagina waar naar werd doorgelinkt werd niet gevonden.

Heb inmiddels de modem eruit gehaald en het opstart probleem is inderdaad over. Ben bang dat er gewoon een nieuwe modem in gaat. Dan is die sneller en ben ik van een hoop gezeur af. Of er moet nog iemand een lumineus idee hebben ??????

Nieuwe modems zijn ca 27 Euro (of inmiddels nog goedkoper geworden), en je bent van alle problemen af. 33K6 is inderdaad zeer langzaam en gaat in de toekomst steeds meer problemen geven denk ik ivm het zoeken naar drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan