Conflicteert Netscape 7.0 met Opera 7.11?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Dag allemaal,

Gisteren heb ik Netscape 7.0 geïnstalleerd, om te kijken of de site die ik aan het maken ben er daar ook goed in uitziet. Verder heb ik Internet Explorer 6 en Opera 7.11. Opera is mijn defaultbrowser (heb zelfs betaald, ben een beetje een fan). Maar na gisteravond, toen ik dus Netscape erop had gezet, bleek Opera ineens niet meer te werken. Althans, die werkte nog wel voor het 'previewen' in Dreamweaver MX toen ik met m'n site bezig was, maar sinds ik die werkzaamheden heb afgesloten.. niks meer. Ik kan klikken wat ik wil op het bureaubladicoontje van Opera, of in het menu start ('k heb trouwens XP) - er gebeurt helemaal niets. Eventjes een zandlopertje en dan gewoon niks meer. Netscape kan ik wel opstarten, maar dan krijg ik al heel gauw die fijne 'Dit programma reageert niet' melding. Dus kan ik nu alleen nog maar browsen met die vermaledijde Internet Explorer! Daar is Buffy helemaal niet blij mee.

Heeft iemand een verklaring of, beter nog, een oplossing? Netscape verwijderen? Maar ja, dan kan ik niet meer checken hoe m'n site-in-aanbouw het in die browser doet... Maar het belangrijkste is dat ik gewoon weer wil kunnen surfen met mijn vertrouwde Opera.

Ben Netscape toch maar gaan verwijderen. Netjes via configuratiescherm -> software. Kreeg ik de Netscape 'Uninstaller' te zien - maar ook die liep vast! Weer die leuke "Dit programma reageert niet" melding en of ik een foutenrapport wilde sturen. Maar goed, jv16 Powertools er maar bij gepakt en alles van Netscape Navigator verwijderd, opnieuw opgestart, en zowaar - Opera doet het nu weer. Tot Buffy's grote vreugde.

Wat moet ik hier nu uit concluderen? Dat de Netscape die ik had gedownload (keurig van de officiële site trouwens) corrupt was? Of zou er toch een conflict zijn met Opera of zoiets? (Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat browsers kunnen conflicteren.)

Nou ja, in ieder geval is het probleem opgelost (en heb ik hier dus eigenlijk voor niks zitten posten. Sorry!).

Groetjes,

Buffy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan