conflicterende virusscanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Ik heb via het werk de oem versie van McAfee internet security suite 2007 gekregen om thuis op de PC te instaleren. Maar nu geeft McAfee tijdens het instaleren aan dat er ergens nog een eTrust antivirus zit (was standaard bij aankoop op de PC voorgeinstaleerd). Ik heb via configuratiescherm --> software gekeken maar daar staat geen e-trust, ook via msconfig bij opstarten gekeken maar daar staat het ook niet, via zoeken gezocht naar het bestand eTrust en je raad het al ook dat heeft geen zoekresultaat opgeleverd.

Wat kan ik nu nog doen zodat ik McAffee wel kan instaleren en eTrust verwijderd is.

alvast bedankt voor het meedenken.

Probeer eens Systeemherstel geheel uit te schakelen en daarna de PC te herstarten. Probeer dan McAfee te installeren. Lukt dat, dan Systeemherstel weer instellen.

Je kunt ook op google "eTrust verwijderen" invullen en dan naar de 3e, 4e 5e link kijken.
Daar staat hoe het moet.;)

hoi,

Ondanks al jullie adviezen, en heb ze echt allemaal uitgeprobeerd, is het probleem nog steeds niet opgelost, begin langzamerhand moedeloos te worden. Ben in totaal al 5 uur bezig om een virusprogramma te instaleren

iemand nog ideen?

Heb je in het register al gezocht naar eTrust ?

hoi,

ja zover ik weet wel, uitvoeren ---> regedit ---> zoeken en dan gezocht op etrust, compuserve, ca e.d. .Ik heb ook verschillende dingen verwijderd maar nog steeds de melding bij instaleren dat eTrust nog aanwezig is.

Jozo,

jouw manier heb ik geprobeerd, maar ik zie in de map windows geen "unvet32.exe" staan en als ik in de veilige modus windouws opstart en bij uitvoeren die bestandsnaam intype dan krijg ik de melding 'kan bestand niet vinden, controleer of dat u de naam juist hebt getypt' en dat heb ik zeker

begin langzaam maar zeker gek te worden

Heb je gelezen dat je het eerst weer moet installeren ?

En let daarna op de berichten, die je handmatig moet verwijderen.
Kijk ook naar de registersleutels die worden aangegeven.

Ton

Met installeren bedoel je dat ik de trail versie moet installeren op mijn PC? Want eTrust zat voorgeinstaleerd op mijn PC en kan die dus nu niet weer installeren

alvast bedankt voor het meedenken

Ton

Met installeren bedoel je dat ik de trail versie moet installeren op mijn PC? Want eTrust zat voorgeinstaleerd op mijn PC en kan die dus nu niet weer installeren

alvast bedankt voor het meedenken

Dat zou ik doen ja, en lees het verhaal van Jozo nog eens goed door, en volg het stap voor stap.

hoi,

sorry voor de iets wat late reactie (druk op het werk)
De status is nu dat ik mijn hele PC heb schoongemaakt en via de door medion meegeleverde boot CD, alles weer geinstaleerd, dus ook weer eTrust @#%$%$. Nu via software eTrust weer verwijderd en alle andere tips gebruikt die eerder zijn gegeven, en wat denk je: het zit er nog steeds op %^&*@^%$

iemand nog sugesties?

Hier kan je een tooltje downloaden, wel een beetje oud maar probeer het eens:
http://tech.torc.k12.nm.us/techclass/

Anders hier nog ff kijken http://crm.my-etrust.com/default.as...37100D4C96&Problem=uninstall etrust antivirus
Verder doorlinken lukt niet want het is een zeer gebruiksonvriendelijke website die overspannen is beveiligd

Als je op die site zoekt naar "uninstall" is resultaat nr 11 (rechtboven op next klikken) een beschrijving hoe je het e.e.a nog kan verwijderen met de windows installer clean up Utility

Verder heb ik nog ergens op een forum gelezen dat iemand uiteindelijk maar een mail naar etrust heeft gestuurd en na een tijdje een uninstall tool kreeg toegestuurd.

Dus de tool hebben ze wel maar zetten ze niet op hun site (ze linken zelf wel vrolijk door naar de Norton en Mcafee uninstall tools), al met al een zeer vervelend bedrijf dat CA (etrust). :evil: :evil: :evil:

Overigens is mcafee net iets minder erg. :cool:

Jozo,

Bedankt voor je reactie.

Het gebeurd me niet vaak, maar nu toch wel, ik heb de moed opgegeven
Ik heb alle reacties (dank hiervoor:thumb: ) uitgeprobeerd, ook etrust opnieuw geinstaleerd via een trail versie, maar ook dat gaf geen soelaas

triest maar waar, mijn kennis zal voor dit onderwerp wel tekort schieten

Laatst bewerkt:
Wat je nog kan proberen is een mailtje naar CA voor een verse uninstall tool of even een hijackthis.log plaatsen bij nucia, wellicht brengt dat de verlossing.

ps. zie mijn handtekenig. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan