Connecten via ADO naar MySQL lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pororoca

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Dag mensen,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat alles direct goed gaat :D

Okay, dit is mijn probleem:
Ik heb een MySQL server, localhost. Ik heb ook Visual Studio 2008, waar ik een VB.NET applicatie maak. Deze applicatie moet met ADO verbinding maken met de MySQL server op de localhost. Klinkt simpel toch? Helaas....

Op de computer staat de odbc connector voor MySQL (3.51) en in de applicatie is een referentie gelegd naar ADODB enz... De standaard dingen.

Ik heb nu dit onder een knop zitten:

Code:
Dim objConn As New ADODB.Connection
Dim objRS As New ADODB.Recordset

Try
Debug.Print("Connecting")
objConn.Open("DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=localhost; DATABASE=<DATABASE>;UID=;PASSWORD=; OPTION=3")
[COLOR="Red"]objRS.Open("SELECT * FROM <TABEL>", objConn)[/COLOR]
Do Until objRS.EOF
Debug.Print(objRS.Fields("<VELDNAAM>").Value)
objRS.MoveNext()
Loop
Catch ex As Exception
Debug.Print(ex.Message)
End Try

Ik heb de database en tabel even gecensureerd.

Volgens heel veel websites zou dit moeten werken. Bij mij dus niet. Als ik de applicatie start en ik druk op de knop om de bovenstaande code te activeren, dan maakt de applicatie verbinding (geen foutmelding) en voert de query uit. En daar blijft de applicatie op hangen, op die query (heb ik even rood gemaakt). Ik weet die omdat ik per actie een debug.print heb gebruikt.
Windows zegt na een tijdje dat de applicatie niet meer reageerd. Ik heb hier ook Navicat en die kan gewoon verbinding maken enzo. Ook via de ODBC instellingen van Windows zelf kan ik verbinding maken met de localhost. Het lijkt alsof VS er geen zin in heeft.

Ik heb heel veel lopen zoeken, maar ik kan niets vinden over mijn probleem. Word er ook een beetje moe van. Meestal probeer ik mijn problemen zelf op te lossen, maar nu heb ik toch echt hulp nodig :(

Kan iemand mij uit deze nachtmerrie halen en met de oplossing komen?

Heel erg bedankt alvast :thumb:

Grt,
Pororoca

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan