Hallo allemaal,
Het betreft een probleem met internet, bij mijn ouders thuis. Ze hebben KPN als provider, nog een oud abonnement. Destijds is daar een helse witte doos bijgeleverd namelijk de Arcadyan experia box.
De huidige setup is als volgt: de KPN experia box fungeert als modem router, het Dsn kabeltje gaat daar ook heen, daarnaast zijn er wat apparaten aangesloten via lan, voip tel, tv dreambox, en een nas. Daarnaast maken verschillende pc's connectie via wireless ook naar dezelfde modem/router de experts box. Ik heb het idee dat wanneer bijvoorbeeld een smartphone of een ander vreemd apparaat verbinding maakt dat de boel ermee kapt. Zal iets met de distributie van de ip adressen te maken hebben denk ik.
Vanavond gebeurde er het volgende: geen internet op telefoon/pc/tv via lan/wireless. Heb de experiabox eerst opnieuw aangezet zonder resultaat. Toen een hardreset.30sec resetknop. Via wireless kon ik gewoon weer connecten met de experiabox, gaf geen probleem, alleen ik had nog steeds geen internet.
Leek mij een probleem tussen signaal wat binnenkomt en het modem.. Heb alle apparaten uitgezet losgekoppeld en een laptop met lan aan de experiabox gehangen om te kijken of daar wel internet op zou werken, zonder resultaat. In de log van het modem las ik dat hij time-out had met negotiaten PPP (nog iets) kan die log later nog wel erbij posten. Krijg nu dus zelfs op de meest versimpelde en directe manier dus geen toegang meer tot internet. Ik heb wel aardig wat ervaring met die experiabox maar zover ik weet is het na een hardreset gewoon plug and play, geen gegevens of wachtwoord nodig wat ingevuld moet worden.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, mocht je meer info nodig hebben dan post ik dat graag,
Alvast bedankt
Het betreft een probleem met internet, bij mijn ouders thuis. Ze hebben KPN als provider, nog een oud abonnement. Destijds is daar een helse witte doos bijgeleverd namelijk de Arcadyan experia box.
De huidige setup is als volgt: de KPN experia box fungeert als modem router, het Dsn kabeltje gaat daar ook heen, daarnaast zijn er wat apparaten aangesloten via lan, voip tel, tv dreambox, en een nas. Daarnaast maken verschillende pc's connectie via wireless ook naar dezelfde modem/router de experts box. Ik heb het idee dat wanneer bijvoorbeeld een smartphone of een ander vreemd apparaat verbinding maakt dat de boel ermee kapt. Zal iets met de distributie van de ip adressen te maken hebben denk ik.
Vanavond gebeurde er het volgende: geen internet op telefoon/pc/tv via lan/wireless. Heb de experiabox eerst opnieuw aangezet zonder resultaat. Toen een hardreset.30sec resetknop. Via wireless kon ik gewoon weer connecten met de experiabox, gaf geen probleem, alleen ik had nog steeds geen internet.
Leek mij een probleem tussen signaal wat binnenkomt en het modem.. Heb alle apparaten uitgezet losgekoppeld en een laptop met lan aan de experiabox gehangen om te kijken of daar wel internet op zou werken, zonder resultaat. In de log van het modem las ik dat hij time-out had met negotiaten PPP (nog iets) kan die log later nog wel erbij posten. Krijg nu dus zelfs op de meest versimpelde en directe manier dus geen toegang meer tot internet. Ik heb wel aardig wat ervaring met die experiabox maar zover ik weet is het na een hardreset gewoon plug and play, geen gegevens of wachtwoord nodig wat ingevuld moet worden.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, mocht je meer info nodig hebben dan post ik dat graag,
Alvast bedankt