Connectie met MySQL database

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
340
Hallo allemaal,

Ik probeer met mijn programma een connectie met mijn database (welke online staat) te openen. Ik krijg alleen de volgende foutmelding:

Code:
Cannot connect to database: Host '54183C11.cm-5-1a.dynamic.ziggo.nl' is not allowed to connect to this MySQL server

Waar ligt dit aan?
Ik heb de username en het password goed ingesteld.

Alvast bedankt,

Geert
 
a. Je kunt dit alleen uitvoeren vanaf een externe computer, niet vanaf je eigen computer (en ook niet vanaf je thuisnetwerk). Gebruik je het op je eigen computer, dan als hostnaam localhost aangeven. Indien je verbindt vanaf een andere computer op je thuisnetwerk, dan het ip-adres van je MySql server-pc aangeven (normaal gesproken zo'n 10.x.x.x ip-adres of 192.168.x.x ip-adres).
b. Staat er wel portforwarding van poort 3306 TCP aan in je router?
c. Heb je in PHPmyAdmin wel toegang verleend op externe computers? Als alleen verbinden vanaf de lokale computer mag dan gaat het ook niet werken.
d. Dan moet je ook nog kijken of in de firewall op de MySql server inkomende verbindingen zijn opengezet voor het MySql proces danwel voor poort 3306 TCP.

Succes,

Tijs.
 
Hoe kom ik daar allemaal achter?
Mijn site, met de database dus, is namelijk gehost bij Antagonist.
 
Ok, ik heb je probleem nu door: Vanaf jouw ip-adres (=54183C11.cm-5-1a.dynamic.ziggo.nl) mag je niet verbinden met de MySql-server die bij Antagonist staat.

Dan geldt dus mijn verhaal van c.: Heb je in PHPmyAdmin wel toegang verleend op externe computers? Als alleen verbinden vanaf de lokale computer mag dan gaat het ook niet werken.

Oftewel: Ga in de toegangsrechten van de database op de MySql-server aangeven dat verbinden met de database vanaf jouw (thuis-) ip-adres is toegestaan.
Zie (bijv.) hier, waar ik er wat over schrijf. Kijk zeker ook naar de schermafdruk die ik erbij gevoegd had (deze).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan