Connectie met Mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
1
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met programma's maken in Visual Basic.
Ik heb Visual Basic 2005 Express editie op mijn pc staan.

Nu, zou iemand me kunne vertellen hoe ik een connectie maak met mijn mysql server?
Ik ben vandaag al 2 boeken gaan kopen (in totaal goed voor zo'n 1000 pagina's leesplezier :)) maar nergens wordt er ingegaan op een verbinding met een mysql server.

Dus heeft er iemand een paar voorbeeldjes ofzo? :)


Groetjes, Nick.
 
Beste Nickske

Visual studio heeft helaas alleen ingebouwde functies met microsoft databases zoals access en mssql server.
Je kan wel MySql gebruiken maar dan moet je of deze functie helemaal zelf coderen of je moet in je visual studio een soort plugin gebruiken namelijk: 'MySQLDirect .NET Data Provider ' van corelabs.

Ik zelf ben al enige jaren bekent in de software development en met ervaring gemerkt dat waneer een bedrijf je vraagt om een programma te maken in visual basic dat ze dan ook meestal een microsoft databace willen.

Aangezien visual studio dus geen ondersteuning geeft voor MySql zal je dit dan ook niet vinden in de Visual Basic .net boeken.
Heel mischien is er wel 1 maar dan is deze voor advanced programmers en duizenden pagina's dik, maar ik denk dat er niet veel is voor MySql & VB .net documentatie.

Ik hoop dat je er uitkomt.

Fly3rbug
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan