Connectie met Router zeer laat

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
119
Mijn gegegvens:

Kabel aansluiting
Windows XP SP2 met alle updates
Firewall is van Microsoft
Router is van Netgear WGR614
Wireless card: Netgear WG511 PCMCIA card

Het probleem:

de synschronisatie met de router komt zeer laat tot stand.
Vlak na opstarten kan ik aan de ledjes zien dat de card probeert contact te maken met de Router. Echter dit gebeurt niet. De WG511 card blijft , met intervals, proberen.
Ondertussen komt mijn antivirus programma op (AVG Free) en probeert een update te maken naar haar server, echter er is nog geen verbinding tussen de PC en de router.
Pas na ca 1-2 minuten probeert de card het nogeens en dan komt de verbinding wel tot stand.
AVG , op haar beurt, gaat niet meer opnieuw zoeken naar de router.

Dit probleem heb ik al lang, maar begint nu toch echt te vervelen.

PS, als ik met mijn PDA aanlog (draadloos) is er binnen enkele seconden "contact" en kan ik internetten.

Graag advies of ik ergens instellingen moet vervanderen.

Dank.
 
Wat is het verschil als je de firewall uitzet?
 
Dank voor je reactie.

De Firewall heb ik uit gezet en maakt geen verschil.

Wat verder opvalt is dat de card al probeert contact te maken met de router voordat ik een account heb geselecteerd. (Als Windoes is opgestart moet ik de gebruiker selecteren) Ik moet eerst een account selecteren en dan moet ik nog enkele minuten wachten voordat er gecommuniceerd kan worden via de router.

Ik heb een andere PC ook draadloos aan de router hangen en als ik via het interne netwerk de andere PC probeer te bereiken, moet ik daar ook eerst een account selecteren voordat ik bij een shared directory kan.

Heeft dit met elkaar te maken?
 
Het lijkt me wel. Alles loopt natuurlijk via dezelfde verbinding.
Ik snap alleen die vertraging niet zo goed.
Zodra je een PC opstart gaat de netwerkverbinding alvast verbinding maken en zodra de account bekend is wordt er daardwerkelijk contact gemaakt.
Inderdaad vreemd, ik ga verder zoeken voor je.
 
Dank voor de 1e antwoorden.
Er wordt in ieder geval even naar gekeken.

Wat mij verder te binnen schiet is dat het probleem is ontstaan sinds ik Symantic AntiVirus op de PC heb geladen.
Kan het hier iets mee te maken hebben?
Ik heb trouwens dit weer verwijderd en ben overgegaan op een gratis anti virus programma.
 
Dat zou best kunnen, omdat Anti-virus programma's alles even controleren voordat het opstart.
Ik heb er voor de rest nog niet eel over kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan