Connectie problemen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Babo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Babo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Ik speel de laatste tijd een spel. En nou heb ik enorm last van lag. Om de 5 minuten heb ik een lagspike van zon 10-20 seconden. Ik heb al een tracert gemaakt en vergeleken met tracerts van vrienden. En volgens mijn inzicht ligt het aan mijn router. Zoals je in de tracert ziet duurt het ineens 190ms terwijl het normaal 20ms is.

Ik maak gebruik van de KPN Experia box Thomson speedtouch 780.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen? Aangezien het pasen is werkt KPN niet.

Hartelijk dank.

10cn0va.jpg

Hoe is het netwerk opgedeeld? Iets met draadloos? Want ik raad draadloos af als je wilt gaan gamen tenzij je 5 meter naar je accespoint zit.

Ik zit zelf met draad. Mijn zus zit draadloos met haar laptop. En de rest is allemaal bedraad.

Ja, gelijk op de experia box. Alles is direct op de experia box aangesloten.

want ik zie dat als je de box uit gaat dat het dan fout gaat. Van 192. (lan) naar wan gaat het fout.

heb jij de router ook al eens een restart gegeven en welk spel probeer je te spelen? Wat voor verbinding heb jij thuis? (dus hoeveel down en up?)

En heb jij al eens een speedtest gedaan? Ik denk namelijk dat je verbinding erggg laag is en dus daardoor hij er steeds uitvalt. Gebeurd dit ook bij downloaden? Bijvoorbeeld bij films of muziek?

Heb de router al meerdere malen gerestart. Bij speedtest.net kom ik uit op 8.88 mb/s down en 0.88 mb/s upload.

Dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Laatst bewerkt:
Nee dat is het zeker niet. Wat je nog wel kan proberen is op een andere pc het spel te spelen. Doet hij het daar wel gewoon normaal dan kun je uitstellen dat het aan je pc ligt. En als dat zo is zou ik je pc eens goed bekijken of er stiekem geen spyware of dergelijk je verbinding aan het verzieken is.

Tip voor schoonmaken van je pc: Ccleaner ( let wel op dat je al je opgeslagen wachtwoorden en history kwijt bent behalve je favorieten)
Malwarebytes Anti-Malware en die staat hoog aangeschreven. Dit is geen actieve virusscanner maar een stand alone. Dus installeren en 2 x laten scannen. Dan zit je wel veilig en kun je dat uitstellen.

Had het ook al op mijn laptop geprobeerd en daar had ik dus het zelfde. Daarom snap ik er ook niks meer van. Het is ook alleen in dat spel dat ik er last van heb. Vrienden die het ook spelen die ziggo hebben die hebben er geen last van, die nemen vanaf 10 dezelfde route. Dus het gebeurd er voor.

Ik zal scannen op spyware hopen dat dat helpt.

Ze hebben niet de zelfde router want ik heb ziggo zelf ook ( ramp maar goed ) en het zou mogelijk een firewall functie zijn die je pakketten controleert waardoor je zo'n hoge waarde krijgt. Ik weet hoe erg KPN namelijk kan zijn maar mag ik weten op welke poort het spel werkt en weet je het IPadres van de servers van het spel? Als je dat weet; Ping die servers.

Want of het is spyware op het netwerk of iets dergelijks of je router die doet moeilijk met misschien de firewall of de poorten.

Als dat programma geen hele gekke dingen vind dan is het je router die gewoon heel vervelend bezig is.. Dan raad ik aan om te kijken welke poorten die hij nodig heeft en hoeveel. Ik weet namelijk dat de kpn routers torrets dwars zitten door als je te veel poorten vraagt zich zelf er uit te knallen om je dwars te zitten. Ze zijn best wel beperkt de kpn box.

Ja heb zelf ook gemerkt dat de kpn boxen erg slecht zijn. Hebben dit internet pas een paar maanden. Daarvoor had ik een linksys router en die was veel beter, ook qua aanpassingsmogelijkheden.

Ik heb de server al proberen te pingen maar hij heeft 4x timed out. Dus ik denk dat de server ping niet toestaat.
Of het spel ports nodig heeft weet ik dus niet, heb ook niks open staan. Kon nergens iets vinden over ports of iets dergelijks. Maar wat ik dus het vreemde er aan vind is dat het geen constante lag is, maar het speelt 5-10 minuten goed en dan heb ik dus een enorme lag spike en dat herhaalt zich dan.

Het spel dat ik probeer te spelen is Lineage 1.

Ja dat is ook het vreemde.. Dus ik vermoed dat of de kpn box het is die vervelend aan het doen is of er is software op jullie netwerk dat een bottle nek veroorzaakt.. Heb jij beveiligings software op jullie pc's staan en zoja welke en ook een firewall uit gedaan en getest?

Ik heb totaal geen beveiliging, geen firewall niets.

Maar ik denk dat het toch op de een of andere manier aan de game moet liggen, aangezien ik het tot nu toe alleen daar heb.

Laatst bewerkt:
Installeer een virrusscanner!! :) oke jij bent een spyware verzamelaar. Haal dat malware bite programma er over heen en dan loopt het stukken beter.. let maar op

Hij is al 40 minuten aan het scannen en heeft nog niks gevonden. En het zou wel heel toevallig zijn als mijn laptop en computer hetzelfde spyware probleem hadden.

De scan is voltooid en er was niks gevonden. Heb nu dus echt geen idee wat er aan de hand is en hoe ik het op kan lossen.

Dan blijf ik bij het standpunt dat het de KPN box is. Want bij je vrienden doet hij het wel. En die hebben geen KPN.

Het is inmiddels vanzelf opgelost, dus ik denk dat er iets bij kpn of ergens op de route iets kapot was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan