Connectors terugplaatsen in Asus moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne Sanli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2004
Hallo,

Toen ik een geluidskaart wilde installeren heb ik per ongeluk de Primary en Secondary connectors uit het moederbord losgemaakt, maar nu krijg ik ze er niet meer in (ik weet de juiste volgorde niet meer).
Ik heb de handleiding van het moederbord (Asus Pl@97) gedownload maar daar word ik niet veel wijzer van. Wie kan mij helpen?

Groet, Yvonne.

De kabel die naar de harde schijf gaat is de primary, de andere dus de secundary.

De kant met de apart gekleurde ader (van de kabel) komt op pin1 van de connector, deze is vaak gemarkeerd.

Panel connectors

Hoi,

Ik heb met jouw antwoord en de tekening uit de handleiding nog eens zitten prutsen en kwam erachter dat die draadjes panel connectors heten, die horen dus ook niet in de Primary en Secondary IDE's (sorry).
Ik heb ze nu bijna allemaal teruggeplaatst, behalve HDD LED en een zonder naam met een rood draadje en een zwart draadje en twee lege gaatjes ertussen. Ik weet niet waar die twee horen. Mijn computer krijgt nu wel weer stroom maar mijn monitor werkt nog niet, misschien dat een van de twee bovengenoemde losse draadjes daarmee te maken hebben?

Yvonne.

Het stekkertje met dat rode en zwarte draadje zal je PC-speaker zijn.
HDD LEd is voor het lichtje op de voorkant van je kast, dat de hardeschijf activiteit weergeeft.

Beide zullen niks met je probleem te maken hebben.

Zit de kabel van je monitor wel goed in de videokaart?
Zit de videokaart wel goed in het slot?
Stroom kabel van de monitor wel goed in het stopcontact?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan