Consequenties illegale applicaties iOs en Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo!,

Allereerst, deze topic is niet bedoeld om locaties te krijgen waar en hoe applicaties illegaal te downloaden etc. Ik heb een Nokia N95 draaiend op Symbian dus ik heb daar sowieso niets aan.

Ik vroeg mij daarentegen wel af, wat de consequenties zijn voor het jailbreaken van een iPhone of het illegaal downloaden en dus installeren/gebruiken van android applicaties die in de marketplace geld kosten.

Iedereen weet dat films etc te downloaden zijn maar dat hier verder geen consequenties aan vast zitten, nu vroeg ik mij dus af, hebben Apple en Google manieren om dit tegen te gaan net zoals Microsoft een xbox compleet van xbox live kan verbannen als deze illegaal gedownloade games online speelt?

van apple weet ik dat hier een rechtszaak over is geweest waardoor apple het jailbreaken van toetstellen niet kon verbieden. een apple toestel jailbreaken is dus legaal. voor zover ik weet zijn er bij beide besturingssystemen geen consequenties aan verbonden, afgezien van het feit dat je het risico loopt een besmet (d.m.v. een virus) bestand te downloaden, omdat google/apple deze bestanden dus niet kan controleren.

ik zeg overigens niet dat het installeren van de wederrechtelijk verkregen apps legaal is, maar volgens mij zitten hier geen consequenties aan vast als het verbannen van het netwerk/de market.

Hmm toch interessant, vind het vooral ***lig voor de auteurs van de apps die daardoor geld mislopen, terwijl de grootste maatschappijen en de film en muziekindustrie continue rechtzaken winnen met grote geldbedragen de deur uitlopen omdat iemand een film of album heeft gelekt.

Laatst bewerkt door een moderator:
tsja, maar zo is eigenlijk het hele piraterij gebeuren ***lig... film en muziek maatschappijen lopen ook van alles mis door illegale downloaders... doe je niks aan.

Dat zeg ik, daar worden tenminste nog consequenties aan vast geplakt zeg maar,

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan