• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Consolideren tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbieHood

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Dag,

Ik wil een grafiek maken waarin de score van de werknemers in Januari 2014 worden uitgezet tegen de score in Januari 2013. Het probleem is dat de dataset het personeelsnummer geeft en de score, maar in 1 jaar zijn er natuurlijk veel nieuwe werknemers bijgekomen en oude werknemers verdwenen.

Ik heb nu 2 tabellen met de data, maar wil die samenvoegen tot 1 tabel, waarbij de scores voor bestaande werknemers naast elkaar wordt gezet en nieuwe werknemers worden toegevoegd.

Uitleg met voorbeeld:
Werknemer 1 scoort een 100 in januari 2013, Werkneme 2 scoort een 110 in januari 2013 etc... tot en met Werknemer 10 die een 190 scoort. In de rest van het jaar komen er nieuwe werknemers bij en gaan oude werknemers weg. Uiteindelijk blijven bijvoorbeeld Werknemer 1,3,5,6,7,10 over en komen Werknemer 11-15 erbij. De scores van Januari 2014 worden in een aparte tabel gezet, maar ik wil dus 1 tabel hebben met alle werknemers en hun scores.

Ik heb een voorbeeld in de bijlage toegevoegd van de dataset.

Als ik Consolideren gebruik in Excel, telt Excel de personeelnummer bij elkaar op en koppelt Excel niet de juiste gegevens aan de juiste persoon.

Ik ben benieuwd wat de oplossing is!

Vriendelijke groet,

Rob

Bekijk bijlage Test.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan