• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

const as string

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er in eerste instantie goed uit.
Heb nu wat weinig tijd meer, probeer morgen dit in te passen in mijn bestand.
In ieder geval, harstikke bedankt
 
@Edmoor,
Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Misschien dat jij eens een profesionele blik wilt werpen wat ik in elkaar geknutseld heb.
Ik zal, zeker te weten, behoorlijk wat omwegen gebruikt hebben om dit te bereiken....maar het werkt tot nu toe wel.
Alleen dat veranderen van het wachtwoord voor de standaard bladen krijg ik niet goed.
Er zit ook een mogelijkheid ingebouwd om extra tabbladen toe te voegen, maar deze extra tabbladen behoeven niet beschermd te worden
Is best een groot en uitgebreid bestand, dus als je hier je tijd niet aan wilt besteden....dan snap in dat helemaal.
Maar hoop natuurlijk wel stiekem, dat je dat natuurlijk wel doet :)
Gebruikte wachtwoorden voor tabbladen en voor vba zijn : test
 

Bijlagen

  • KMI werkversie Helpmij.rar
    1,9 MB · Weergaven: 6
Ik zie niets in dat document van wat ik als voorbeeld voor je maakte.
 
Nee klopt.
Elke keeer bleef ik fouten krijgen, kon maar niet achter komen waar het fout ging.
 
Ik heb nog ff gekeken of ik toevallig de versie waarin ik jouw oplossing uitprobeerde had bewaard,....maar helaas.
 
Heb nog een versie terug kunnen halen, waarin ik een poging heb gedaan.
 

Bijlagen

  • KMI werkversie 22.1.rar
    1,9 MB · Weergaven: 5
In dit geval moet je op de nodige momenten ook het werkbook unprotecten en weer protecten.
Probeer het zo eens:
 

Bijlagen

  • KMI werkversie 22.1.xlsb
    1,6 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
@edmoor,
Net ff geprobeert, ziet er goed uit.
Ga morgen eens kijken wat je allemaal hebt gedaan......en of ik het een beetje snap :)
In ieder geval, weer heel veel dank.
 
Zie inderdaad dat ik dat zowiezo frmAdmin al niet gedaan heb.
Dacht dat ik alles gehad had, door Zoeke/Vervangen van de oude tekst te gebruiken.
Toch iets er door heen geslipt, of heb jij nog ergens iets toegevoegd.
Begrijp alleen niet waar deze regel in de module mGetPW voor dient, had eerst het idee dat dat een soort master password was, maar dat is het volgens mij niet....of toch wel. Het lijkt in ieder geval niet te werken.
Code:
Sub AddName()
    'Als deze naam niet bestaat
    ActiveWorkbook.Names.Add "AdminPW", "test", False
End Sub

Is trouwens wel een idee, om een master password te hebben, of kan ergens in VBA het gebruikte password worden opgeslagen?
Zodat bij eventueel vergeten password, er toch nog iets kan worden hersteld.
Is dat eigenlijk mogelijk, of was dat het idee van bovenstaande regel.
Code is via macro te starten, maar geeft daarna bij elke handeling aan dat wachtwoord onjuist is, en verwijst dan naar de protect en unprotect regels.
 
Heb je al eens gekeken wat die code doet?
Het maakt een verborgen Name object aan en daar is je wachtwoord in opgeslagen.
Dat is wat ik als eerste noemde in #6 en die routine mag dus maar 1x worden gebruikt.
Het wachtwoord is dan "test".

Als je daarna het wachtwoord wijzigt en deze routine weer draait komt het wachtwoord niet meer overeen met het wachtwoord van de verborgen werkbladen en het werkboek.
Die routine wordt dus verder nergens aangeroepen.
De functie GetPW leest daar het wachtwoord uit en wijzig je het wachtwoord, dan wordt deze daar in opgeslagen.

Dat is dus in plaats van wat je eerst gebruikte: Public Const ww As String = "test"
En daarmee een antwoord op je vraag in #1.
 
Laatst bewerkt:
Leuke draad. Illustratie van het adagium: 'beveiligen maakt meer kapot dan je lief is'.

Download de bijlage
Open het opgeslagen bestand en breng daarin wijzigingen aan.
Sla vervolgens het bestand op.
Succes.
 

Bijlagen

  • read_only.xlsb
    7 KB · Weergaven: 10
@Edmoor
Heb nu een knop toegevoegd op een userform.
knop heeft alleen deze code :
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
MsgBox [AdminPW]
End Sub
Userform wordt nergens getoond, maar ik kan nu in VBA userform starten en daar gebruikt wachtwoord uitlezen.

btw
Ga waarschijnlijk Admin tabblad niet toepassen omdat hier alleen maar knoppen op komen.
Ga gebruik maken van een userform, met daar in verwerkt jou code.
 
Da's helemaal aan jou natuurlijk.
Maar ook het userform dat je iin gedachten hebt zal ergens gestart moeten kunnen worden.
 
klopt, dat gebeurt op dezefde plaats als waarmee het tabblad Admin geopend zou worden.
Maar inplaats dat er een tabblad geopend wordt, zal nu het userform geopend worden.

Het tweede userform, wat niet zichtbaar wordt, gebruik ik enkel als de gebruiker zijn ingevoerde wachtwoord niet meer weet.
VBA toegang krijgt mijn eigen wachtwoord.

Ben in iedergeval erg goed door je geholpen, waarvoor nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan