Constant melding lege accu (virus waarschijnlijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo allemaal,

Al een tijdje heb ik last van een hele irritante melding die zegt dat mijn accu bijna leeg ik. (Zie bijlage: melding.png) Dit slaat nergens op, want mijn laptop (Windows 7 -64 bit) zit gewoon op de netstroom.
Deze melding zorgt ervoor dat iets waar ik mee bezig ben wordt geminimaliseerd.
Ook als ik op internet zit verspring af en toe zomaar mijn cursor en ga ik naar een pagina. Ook bij andere programma's heb ik er last van dat af en toe mijn cursor zomaar verspringt.
Is dit een virus? Met SUPERAntiSpyware en Malwarebites heb ik al gescand, maar ik krijg de melding nog steeds:S
Wie weet wat hier aan de hand is en hoe het opgelost kan worden??
Alsvast bedankt,
Tom

Hallo

Wie weet wat hier aan de hand is en hoe het opgelost kan worden??

Werkt de laptop nog op de accu zonder netadaptor ???

Voor hetzelfde geld is de accu defekt , waardoor je deze melding krijgt.

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom van deze laptop , waardoor je mogelijk nuttige antwoorden uitsluit.

Peter

Dit is geen originele windows melding, maar van een ander programma, mogelijk een virus/spyware. Raar dat dit niet opgepakt wordt door de scanners. Advies: gooi alle software die je niet kent weg (deïnstalleren), vooral de toolbars e.d.

Nee inderdaad, dat zag ik ook al.
Tja, dat heb ik al een eind gedaan, maar ik zou niet precies weten wat ik allemaal weg kan gooien...
Het is echt een heel irritant probleem...

Post eens een printscreentje van de geinstalleerde software.
Heb je ccleaner?
Post hier ook eens een printscreentje van en dan met name de lijst opstarten:
ccleaner>gereedschap>opstarten.

Voor hetzelfde geld is dit HP/Asus/Acer or whatever tooling die standaard meegeleverd word. dus merk en type is handig :)

Volgens mij is het geen programma die in de lijst staat.
Hier een printscreentje van de programma's die het heel misschien zijn, ik denk het niet. De programma's waarvan ik zeker ben dat ze het niet zijn staan er niet bij;).
Ik denk meer aan een virus...

printscreen.jpg

Staat idd niets bijzonders bij,dan graag een screentje van ccleaner zoals eerder is aangegeven.
Het zal toch moeten worden gestart wanneer je windows start dus grote kans dat hier iets bij staat.

Hier een printscreen van het opstarten. Tegelijk de vraag wat er allemaal uit kan..? Ik weet niet of het nodig is dat dit allemaal opgestart wordt?
Alvast bedankt voor de medewerking:)!

printscreen 2.jpg

@ Tommy,

Je kunt als het lukt, ook in je BIOS checken of je accu nog voldoende spanning heeft. Althans als de functie wordt ondersteund
door het BIOS. Dan weet je in ieder geval zeker wat je uit kunt sluiten.....

Groeten,

Remy

Dat kan het echt niet zijn, want net wat ik op het begin zei: er worden ook programma's geminimaliseerd en mijn cursor verspringt. Ik denk echt aan een virus. Iemand iets bij opstarten gevonden?

Misschien, mischien..... dat ik hem nu heb. Er stond een proces open dat 'Batterij Notification' heette: notifier.exe van HP Mouse. Dat is van mijn draadloze muis. Misschien vind de computer dat mijn muis leeg is, wat hij niet is, maar ik heb nu dat programma'tje weggegooid en nu heb ik de melding niet meer gehad. Ik laat deze vraag nog even op nog niet opgelost staan, want misschien krijg ik de melding vandaag nog...

Lag dus aan HP Mouse. Ik heb dat programmatje Notifier.exe die in die map stond verwijderd en nu heb ik de melding niet meer gezien:)

Goed zo dat het aan je muis lag, zo zie je dat je altijd alles goed moet doorlopen vooraleer je iets verwijderd ofzo ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan