Constant Topassingsfouten geheugen (lees- of schrijfbewerking mislukt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
4
Ik krijg de laatste tijd constant na een tijdje dat Windows draait bij alles wat ik opstart toepassingsfouten. Alles wat ik opstart, veroorzaakt een toepassingsfout in de trend van:

"De instructie op 0x7c8fdf9c verwijst naar geheugen op 0x7c8fdf9c. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen."

Ik kan wel gewoon doorgaan met de applicatie die ik opstart, maar zodra ik op OK druk, wordt de betreffende applicatie afgesloten. Het is denk ik geen virus, want ik draai Hitman Pro best vaak en heb Kaspersky Anti-Virus gewoon aanstaan. Als firewall heb ik Sygate Personal Firewall. Ik heb pas wel nieuw geheugen in mn pc gestopt, maar ik kan me niet herinneren dat het probleem precies daarna optrad.

Weet iemand wat ik er aan zou kunnen doen? :thumb:

edit: ik krijg trouwens telkens hetzelfde nummer bij de foutmeldingen, namelijk 0x7c8fdf9c
 
Laatst bewerkt:
Dat nieuwe geheugen is mogelijk van het "slomere" soort? Als je geheugen kloksnelheid te hoog staat [instelbaar in bios, of daar op "auto" zetten] kun je deze fout krijgen..... Het geheugen zal niet kapot zijn, anders kreeg je wel om de haverklap blauwe schermen...
 
ik had zelf handmatig mn geheugen op 800Mhz gezet, omdat ik van mening was dat mn geheugen die snelheid heeft, maar ik kan er naast hebben gezeten. Heb nu de snelheid weer op Auto gezet en tot nu toe nog geen foutmeldingen gehad, ik laat het weten als ze weer terugkomen, het kan namelijk wel een tijdje duren voordat ze verschijnen (aantal uur)

edit: bedankt voor de reactie nog
 
Laatst bewerkt:
De fouten blijven terugkomen terwijl het geheugen gewoon op Auto staat... wat zou ik er aan kunnen doen?

moederbord: Asus P5B
processor: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz
geheugen: 2x 1 GB Corsair geheugen 800Mhz dual channel

2l94p5h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt kortgeleden een DIMM erbij geplaatst, heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je alleen de nieuwe DIMM plaatst (en dus tijdelijk niet gebruik maakt van Dual Channel). Als je met alleen de nieuwe DIMM dezelfde fouten krijgt, probeer dan nog eens met alleen je oudere DIMM, ontstaan de fouten nu niet, dan is het waarschijnlijk een probleempje met je nieuwe DIMM.
 
Ik heb dezelfde probleem, maar heb geen geheugen toegevoegd. Iemand die ons kan helpen???
 
Heb dit probleem niet, maar een computer die momenteel bij mij staat voor reparatie wel. Nu had ik een vraag, de topicstarter gebruikt sowieso Kaspersky, maar de rest?

Volgens mij heb ik namelijk het probleem teruggeleid naar Kaspersky. Geinstalleerd op deze PC staat 6.0 Personal, de 6.0.303 NL versie. Zodra ik deze deinstalleerd is alles weg. Bij installatie daarna komen de meldingen weer terug.

Veel meldingen met dumpreg.exe / dwinn.exe / wuauclt.exe etc... Heb ook Kaspersky Workstation 5.0.712 geprobeerd, en hiermee liep die ook onstabiel.

Free-Av werkte overigens wel gewoon vlekkeloos.
 
Yep

hier nog eentje met hetzelfste probleem op Windows XP. Met kaspersky sinds een jaar en -- tot nu toe althans -- best tevreden vna . Ik had de laatste versie van Kaspersky VOOR de 6.0 (weet niet welke dat was maar in ieder geval de laatste 5.x.x) tot half december. Half december Kasperksy de upgrade 6.0 geinstalleerd, maar nog steeds geen problemen. Tot 2 à 3 januari : Een extra account in XP gecreeerd en Skype geïnstalleerd en als ik me goed herinner vanaf dan nu en dan even de melding. Maar sindien almaar meer. Tot nu : volledig onwerkbare computer. Constant die foutmelding !! :mad: Maar als ik een prog 4 à 6x opstart gaat ie toch vlekkeloos door met het uitvoeren ervan. Totdat je bvb in een of andere prog bvb een schijf wil branden.
Na een geheugentest gedraaid te hebben ben ik er bijna zeker van dat het geen geheugen-hardwareprobleem is. Ik heb tevens de indruk als ik google naar "0x7c8fdf9c " dat dit een meer en meer voorkomend en recent probleem is : dus toch virusachtig beestje ? Vooral het feit dat het bij mij van kwaad naar erger en te erg is geworden.
Mijn idee ging dus eerder uit naar Skype : kan er via een beestje binnensluipen ?

Ter info : dit staat ook op nubia.nl:eek:
 
Laatst bewerkt:
Kaspersky 6.0 eraf en weg probleem !! :thumb: .................

Alleen nu zonder firewall.:eek: Als ik mijn oude Kaspersky erop zet (een 5.X.X) dan is het probleem er opnieuw ! dus blijkbaar is m'n pc vanaf nu allergisch aan Kasp ?

Enfin, op zoek naar een ander en beter antivirus en firewall dus..

Duqie
 
Had hierover ondertussen contact gezocht met Kaspersky, maar zijn er al andere mensen met dit probleem, of mensen die eerder hadden gepost is het opgelost door Kasperksy te deinstalleren?

Denk dat er binnenkort een patch komt als inderdaad dit de veroorzaker is. Heb overigens de PC die hier nu staat verder getest, maar errors blijven nu gewoon uit. Ga nog wel richting Skype kijken, omdat die hier ook geinstalleerd op staat.

Op hierboven, het systeem hier is helemaal schoon (Ewido / Kaspersky / Free-AV / Spybot / Hijack-This check ) en geeft ook alle meldingen. Jouw systeem kan nog steeds besmet zijn, maar dat lijkt mij dus niet reden dat je systeem crasht.

Enfin, op zoek naar een ander en beter antivirus en firewall dus..
Duqie

Een betere als Kaspersky... dan wens ik je veel succes! Zou gewoon wachten op een patch. Want Kaspersky is en blijft nog steeds een uitstekend product en antivirus oplossing. Dit kan bij alle av's gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Had hierover ondertussen contact gezocht met Kaspersky, maar zijn er al andere mensen met dit probleem, of mensen die eerder hadden gepost is het opgelost door Kasperksy te deinstalleren? .
Na google op 0x7c8fdf9c en kaspersky gecombineerd zie je dat er nog zo'n problemen zijn. Vooral bij franstalingen (maar daar ben je blijbkaar ook al achter gekomen. Bij enkele van deze was het ook enkel op te lossen met deinstal van kaspersky. Bij mij was dit in ieder geval de oplossing. Enkele keren proberen te installeren, maar telkens na de instal dit probleem en van zodra deinstall, probleem terug weg.
Denk dat er binnenkort een patch komt als inderdaad dit de veroorzaker is. Heb overigens de PC die hier nu staat verder getest, maar errors blijven nu gewoon uit. Ga nog wel richting Skype kijken, omdat die hier ook geinstalleerd op staat..
ik heb toch een vermoeden dat er een mogelijkheid is dat de combi kasp en skype hier voor iets tussen zit. Skype heb ik als laatste geinstalleerd, maar Kasp als laatste geupgradet van 5 naar 6.
Op hierboven, het systeem hier is helemaal schoon (Ewido / Kaspersky / Free-AV / Spybot / Hijack-This check ) en geeft ook alle meldingen. Jouw systeem kan nog steeds besmet zijn, maar dat lijkt mij dus niet reden dat je systeem crasht.
.
Tevens bij alles clean, na heel wat verschillen test, ook hardware getest maar alle perf in orde. Tot nu toe immers opnieuw een volledige perfect werkend laptop

Een betere als Kaspersky... dan wens ik je veel succes! Zou gewoon wachten op een patch. Want Kaspersky is en blijft nog steeds een uitstekend product en antivirus oplossing. Dit kan bij alle av's gebeuren.

I know, graag terug kasp erop . Ik had zelfs de indruk (de eerste dagen dus....:( ) dat de 6.0 mij systeem veel minder vertraagde dan de 5, die toch wat invleod had.

dus momenteel heb ik zonelab eropgezet, een trial van 2 weken.

Heb overigens een mailtje gestuurd naar support@ van kasp.

grtz
 
Ja, ik heb ook Kaspersky 6.0 !!! Maar heb geen zin om deze te deinstalleren omdat deze anti-virus één van de beste is...
Ik zal wachten op een patch.
Duckie, laat ons iets weten als support van kaspersky geantwoord heeft.

Alvast bedankt
 
Klopt, maar zou je kunnen proberen of deinstallatie helpt?

Hoe meer het probleem namelijk voorkomt, hoe eerder er waarschijnlijk een patch komt. Zodra meerdere mensen het probleem isoleren bij Kaspersky word het voor hun ook makkelijker, en zal het ook hoge prioriteit krijgen.

Heb ondertussen ook contact opgenomen met Kaspersky, maar die hadden vooralsnog geen oplossing gevonden.
 
Heeft er iemand ondertussen al nieuws van Kaspersky ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan