Constructieboom in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik wil graag een logica constructieboom in mijn html - css pagina zetten (zie foto). Ik heb flink wat geknoeid met tabellen, maar dat wil niet echt vlotten. Vooral omdat ik dan cellen vrij moet kunnen manipuleren met borders maar ook plaatsing.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

Corel.jpg

Ik ga het nu eens proberen met gewoon <span class="etc"> en dan met borders...kijken of dat een beetje wil vlotten. Goed idee?

Nee dus; toch maar weer verder knoeien met tabellen en borders.

Wil je 1 x keer een boom in html en die verder met rust laten
of
wil je dit soort bomen steeds opnieuw opzetten en veranderen.

In het eerste geval kun je denk ik beter een image plaatsen
en in het andere geval zul je op zoek moeten naar toegespitste software.
Dat gaat in HTML niet echt goed werken.

Het idee om in html met borders van tabel-cellen te gaan werken is op zich aardig bedacht,
maar dan moet je kiezen voor vaste afmetingen in pixels
anders gaan de lengte-breedte verhoudingen van je boom er steeds anders uitzien.
En het is vreselijk bewerkelijk als je de boom wilt aanpasssen.

Wil je persé een boomstructuur zoals op je plaatje? Wat je namelijk ook kunt doen is een boomstructuur maken die van boven naar beneden gaat en dan gebruik maken van inspringen.
Dit zou je dan kunnen doen met (nested) lists (unorderded list [ul] / ordered list [ol]).

Voorbeeld (maakt gebruik van javascript om in / uit te klappen maar dit kun je er natuurlijk uithalen)

http://www.ridgway.co.za/archive/2005/10/30/asimplecssbasedtreeview.aspx

Beste tecsman en gast0195 :D,

Bedankt voor jullie reacties.

tecsman: Inderdaad is het niet de bedoeling dat ik de boom ga aanpassen. Door de tabel(len) één vaste waarde te geven, en vervolgens de cellen in % in te stellen is het uiteindelijk gelukt. De tabel staat gecentreerd op de pagina en houdt zijn grootte / verhoudingen ongeacht de grootte van de view. Er kwam wel aardig wat CSS bij kijken omdat ik voor iedere rij een nieuwe tabel heb moeten (?) maken.

gast0195: Ik had de horizontale en vertikale strepen van de boomstructuur nodig. Dus dit was niet de meest geschikte optie.

Voor geinteresseerden: ik wilde mijn CSS/HTML hier posten, maar de logische karakters werden niet herkend in mijn post. Dat gaf een hoop onduidelijke rommel. Indien geinteresseerd kan je me PM-en. (Soms reageer ik wel wat traag).

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan