Contact formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo allemaal,

ik heb een website voor mijn moeder gemaakt (met heeeeeleee grote hulp van @csshunter) maar nu zou ik graag op de contact pagina een contactformulier willen plaatsen. Dat je je naam invult e-mail adress en je bericht en dat het automatisch wordt verstuurd naar een e-mail adres zoals hier:http://www.eilandhuren.nl/Contact
Dan wil ik graag dat het ipv de contactgegevens moet komen.
Dit is de pagina waar ik het op wil hebben:
http://hahacorrectiewerk.nl/contact.html

Iemand een idee hoe dit moet?

Ja, dat is mogelijk.
In PHP is het 't makkelijkst.
Weet niet of je bekend bent met PHP.
En als je PHP wilt gaan draaien in je HTML pagina's moet je eerst even een htaccess bestand maken en de onderstaande code erin zetten:

Code:
AddType application/x-httpd-php .html, .htm
AddHandler application/x-httpd-php .html .htm

Dit plak je eerst in kladblok, sla je op als: .htaccess.txt (Let op de puntjes) daarna upload je het naar je ftp server en hernoem je het naar .htaccess
Dus een bestand zonder naam.

Als je even op google kijkt kom je wel wat tegen.
Dan kom je deze link als 2e resultaat tegen. Ik gebruik hem zelf ook en hij bevalt me wel redelijk.

Link

Als je het niet snapt vraag je het maar.

Succes.

Niet in plaats van, maar erbij.

Dan wil ik graag dat het ipv de contactgegevens moet komen.

Sta me toe dit af te raden.

Op een site waarop een zakelijke dienst wordt aangeboden
zou ik zeker de soort contactgegevens verwachten zoals die er nu staan.

Sterker nog: ik zou geen zaken willen doen met iemand die zijn contactgegevens niet beschikbaar stelt.
Da's een principieel punt.

Ik heb ook nog een praktisch punt:
het is mij al overkomen dat ik onderweg een beroep moest doen op online adresgegevens, omdat het papiertje wat ik bij had, onleesbaar of onvindbaar was geraakt.

Sta me toe dit af te raden.

Op een site waarop een zakelijke dienst wordt aangeboden
zou ik zeker de soort contactgegevens verwachten zoals die er nu staan.

Sterker nog: ik zou geen zaken willen doen met iemand die zijn contactgegevens niet beschikbaar stelt.
Da's een principieel punt.

Ik heb ook nog een praktisch punt:
het is mij al overkomen dat ik onderweg een beroep moest doen op online adresgegevens, omdat het papiertje wat ik bij had, onleesbaar of onvindbaar was geraakt.

Je zou de contact gegevens er toch ook nog onder kunnen zetten?
Of is dat niet een erg slim idee?

Mijn eerste zin luidde:
Niet in plaats van, maar erbij.

Owh ja dat is idd misschien beter vooral met dat kvk nummer enzo.
ik ga even kijken met dat php alvast bedankt voor de antwoorden

O en mocht je het htaccess gedeelte niet snappen dan heb ik hier een linkje voor je waar het duidelijker word uitgelegd:

Link

Ik vind je website er anders erg mooi uit zien voor iemand die veel hulp heeft gehad.

Laatst bewerkt:
Het werkt allemaal het formulier. Mijn vraag is nog even wat moet ik in mijn database zetten en waar in PHP MySQL ? Als iemand hier antwoord op heeft zou heel fijn zijn ;p

Het werkt allemaal het formulier. Mijn vraag is nog even wat moet ik in mijn database zetten en waar in PHP MySQL ? Als iemand hier antwoord op heeft zou heel fijn zijn ;p

Je hoeft verder niets (Voor het contact formuliertje wat ik had gegeven) in te vullen in je MySQL database.
Dit kan je gewoon in je layout inbouwen en als je verder de instructie's volgt dan komt het vanzelf wel helemaal goed!

Hmm, op mijn website doet ie het namelijk wel.
Hier heb je nog een link van het zip bestandje dat ik heb gedownload.
Je moet natuurlijk wel even het script configureren door het email adres er in te zetten en de naam enzovoort.

Link

EDIT:

Ik kan me overigens ook niet herinneren dat je bestanden mee kan versturen....

Okee is goed waar word je dan naar toe gelinkt ? Naar welke pagina heb je een voorbeeld dat ik als test kan gebruiken #vanjeeigenwebsite?

Hier heb je een link waar je hem kan uit testen:

Link

A.u.b. alleen naar de webmaster (ik dus) een mailtje sturen en niet naar de andere email adressen.

EDIT:

Ik heb verder de layout enzo ook aangepast zodat hij bij de layout van m'n site past.

Laatst bewerkt:
Uw bericht is succesvol verzonden, er word zo snel mogelijk gereageerd.

Met vriendelijke groeten,
Noizehunterz: Webmaster

staat dat er bij mij ook in?

Nee, maar dit kan je zelf wijzigen door het script te configureren!!!!!

EDIT:

Hier nog even het mailtje van je:

Naam: Hoi
Email: bestellen@schoonheidsinstituutfoka.nl

Bericht:
test

--------------------------------------------------------------------------
Datum: 26-06-2011 @ 22:41:06
IP: ***
Host: ***

EDIT 2:

Overigens had je het script niet in je layout geplaatst maar had je het gewoon geupload naar je server...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan